تاکسی‌های هوایی به جریان اصلی حمل‌ونقل ژاپن وارد می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، وزیر بازرگانی ژاپن اظهار کرد، ژاپن قصد دارد حداقل با ۲۱ شرکت تجاری همکاری کند تا تاکسی‌های هوایی را به جریان اصلی حمل‌ و نقل این کشور وارد کند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به "اوبر"( Uber)، "بوئینگ"(Boeing)،"ایرباس"(Airbus) و "خطوط هوایی ژاپن" اشاره کرد.

قرار است این شرکت‌ها هفته آینده با یکدیگر ملاقات کنند.از سوی دیگر، دولت ژاپن نیز قصد دارد در راه اندازی این روش‌ حمل‌ونقل اقدامات لازم را انجام دهد.وزیر بازرگانی ژاپن ادامه داد، دولت پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد و قوانین مربوطه را وضع خواهد کرد.در حال حاضر، شرکت‌های متعددی روی نسخه‌های مختلف "تاکسی‌های پرنده" کار می‌کنند. به عنوان مثال، ماه گذشته شرکت "رولزرویس"(Rolls-Royce) اعلام کرد که قصد دارد یک "خودرو پرنده" تولید کند که بال‌های آن قادرند تا ۹۰ درجه بچرخند.

"رولزرویس" معتقد است این هواگرد هیبریدی می‌تواند به عنوان یک تاکسی هوایی نیز مورد استفاده صنعت حمل و نقل قرار گیرد.شرکت "واهانا ایرباس" نیز اولین پرواز تاکسی‌های پرنده خود را در ماه ژانویه انجام خواهد داد.شرکت آلمانی "ولوکوپتر"(Volocopter) هم خودروهای پرنده ساخت خود را در "دبی" آزمایش کرد. ژاپن نیز قصد دارد از این رقابت عقب نماند و تاکسی‌های پرنده را به جریان اصلی حمل‌ونقل این کشور وارد کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا