احتمال بیشتر اعتیاد به سیگار در فرزندان افراد سیگاری

مطالعات پیشین دانشمندان نشان دهنده تاثیرات مخرب دود سیگار برای افراد غیر سیگاری  بود که در معرض آن قرار داشتند .  به تازگی  پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند که احتمال اعتیاد به سیگار در افرادی که در زمان کودکی به طور دائم شاهد استعمال دخانیات توسط والدینشان بوده اند ، دو برابر بیشتر از سایر افراد است .

در همین زمینه النا ناواس ناچر Elena Navas-Nacher  سرپرست این تیم تحقیقاتی و از پژوهشگران دانشگاه ایلینویس در شیکاگو University of Illinois in Chicago  ، اعلام کرد : " ما می دانیم که قرار گرفتن در معرض دود سیگار و مشاهده استعمال سیگار توسط والدین در زمان کودکی ، احتمال سیگاری شدن کودکان را در بزرگسالی افزایش می دهد زیرا در ذهن این کودکان ، سیگار کشیدن به عنوان یک عادت باقی مانده و این موضوع را از والدین خود می آموزند . "

لازم به توضیح است که این پژوهش بر پایه اطلاعات جمع آوری شده توسط انجمن مطالعات اسپانیائی ها / مطالعات لاتین Hispanic Community Health Study/Study of Latinos (HCHS/SOL) انجام شده است که این مطالعات را می توان بزرگترین مطالعه و پژوهش در بین فرهنگ های نژادی مختلفی که در ایالات متحده آمریکا ساکن هستند ، محسوب کرد .

در این مطالعات ، پژوهشگران اقدام به بررسی و آنالیز اطلاعات مربوط به 13 هزار و 231 فرد بالغ در فاصله سنی 18 تا 74 سال پرداختند . در این میان در حدود چهل درصد از افراد مورد مطالعه قرار گرفته ، اعلام کردند که در دوران کودکی و نوجوانی خود به طور دائمی شاهد سیگار کشیدن توسط پدر ، مادر یا سایر اعضای خانواده خود بوده اند و در این میان بیست درصد از افراد مورد مطالعه قرار گرفته ، به طور دائمی از سیگار استفاده کرده و به آن اعتیاد داشتند .

بررسی مقایسه ای این اطلاعات بین افرادی که دارای والدین سیگاری بوده اند با سایر افراد ، نشان می دهد که میزان خطر سیگاری شدن کودکانی که در دوران خردسالی و نوجوانی شاهد استعمال سیگار از سوی والدین خود بوده اند ، نسبت به سایر افراد ، دو برابر بیشتر است .

شرح کامل این تحقیقات و نتایج به دست آمده از آن ها در آخرین شماره مجله علمی Preventive Medicine منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا