95 درصد واکسن های پزشکی کشور در موسسه رازی تولید می شود

به  گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،ظعلی اسحاقی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با حضور رییس کمیسیون کشاورزی در موسسه رازی افزود: در حوزه پزشکی 9 واکسن در برنامه واکسیناسیون اجباری است که از این تعداد 7 واکسن توسط رازی تولید می شود.
وی اضافه کرد: در حوزه دامپزشکی نیز حدود 20 واکسن در کشور مصرف می شود که 95 درصد آن را موسسه رازی تولید می کند و به دنبال این هستیم که 5 درصد را که از خارج وارد می شود نیز بتوانیم تامین کنیم.
اسحاقی گفت: در حوزه طیور نیز 60 واکسن در کشور مصرف می شود که از این تعداد 15 واکسن را این موسسه تولید می کند، در این حوزه مصرف بازار 12 میلیارد دز و 7 میلیارد دز ظرفیت تولید موسسه رازی است .
وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون بین 2.3 تا 2.7 میلیارد دز در موسسه رازی تولید می شود این در حالی است که ظرفیت موسسه بسیار بیشتر است .
اسحاقی با بیان اینکه انتقال فناوری از جمله برنامه های موسسه رازی است خاطر نشان کرد: در ارتباط با تولید واکسن هایی مانند تب برفکی به دنبال این هستیم تا بخش خصوصی وارد مذاکره شده و در این رابطه اقداماتی اساسی صورت گیرد.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موسسه رازی گفت: بودجه تملکی موسسه بسیار ضعیف است و برای نوسازی ناوگان تولید و تحقیقات موسسه رازی نیازمند منابع مالی بسیاری هستیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا