ظرفیت تولید آمپول و سرم‌های موسسه رازی سه برابر می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،رییس موسسه سرم سازی رازی با بیان اینکه با افتتاح ساختمان تصفیه سرم‌های درمانی، ظرفیت تولید این موسسه در این حوزه به سه برابر یعنی 600 هزار آمپول در سال می‌رسد، اظهار کرد: هر چند میزان تولید فعلی پاسخگوی نیاز کشور است اما با توجه به تقاضای کشورهای همسایه برای صادرات این محصولات، ساختمان تصفیه سرم‌های درمانی با هدف صادرات ساخته شده است.

علی اسحاقی امروز سه‌شنبه 30 مرداد در مراسم افتتاح ساختمان تصفیه سرم‌های درمانی این موسسه اظهار کرد: این ساختمان هم به لحاظ تجهیزات به کار رفته و هم از لحاظ فضای تولید منطبق با با اصول جی ام پی بوده و جز صنایع هایتک به شمار می‌رود.

 وی خاطر نشان کرد: در موسسه رازی سالانه 200 هزار آمپول سرم ضد مارگزیدگی، عقرب گزیدگی تولید می‌شود.

اسحاقی با اشاره به صادرات سرم‌های درمانی موسسه رازی به کشورهای اطراف اضافه کرد: هم اکنون سرم‌های درمانی موسسه رازی به کشورهای عراق و قطر صادر می‌شود.

رییس موسسه سرم سازی رازی همچنین به برنامه‌ریزی برای صادرات تولیدات این موسسه به سایر کشورها اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، سال گذشته برخی تولیدات این موسسه به انگلستان صادر شده و امسال نیز از کشورهایی مانند پاکستان تقاضا برای صادرات سرم‌های درمانی موسسه رازی داریم.

اسحاقی افزود: موسسه رازی تولید کننده برتر سرم‌های درمانی در دنیا به لحاظ حجم و کیفیت تولید است و در کشورهای جهان اسلام و منطقه نیز جایگاه منحصر به فرد داشته و حرف اول را می‌زند.

وی با بیان اینکه کیفیت بالا، خلوص مناسب و قابلیت درمانی بسیار بالای این سرم‌ها موجب شده تقاضای زیادی از کشورهای مختلف برای صادرات داشته باشیم،افزود: تولید سرم‌های درمانی در کشور تا کنون ارزش قابل توجهی داشته و کل نیاز کشور را پاسخ داده است؛ با اضافه شدن خط تولید جدید حدود 70 میلیارد تومان ارز آوری برای کشور خواهیم داشت.

رییس موسسه سرم سازی رازی خاطرنشان کرد: هر ویال 10 سی سی سرم ضد مارگزیدگی به قیمت 300 هزار تومان و هر ویال، 5 سی سی ضد عقرب گزیدگی به قیمت 130 هزار تومان از موسسه رازی به کشورهای منطقه صادر می‌شود که نشان دهنده ارزش اقتصادی بالای این محصولات برای کشورمان است.

اسحاقی در پایان خاطرنشان کرد: هر ویال سرم ضد مار گزیدگی بیش از یک بشکه نفت ارزش اقتصادی دارد به همین دلیل می‌توان برای ارزآوری به جای نفت به فکر صادرات این نوع محصولات باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا