زنان به بازی‌های موبایلی اعتیاد دارند؟

شرکت Liftoff که بازار بازی‌های موبایلی را رصد می‌کند، داده‌های جمع‌آوری شده از 350 اپلیکیشن بازی بین ژوئن 2017 تا مه 2018 را مورد بررسی قرار داده و گزارشی را براین اساس منتشر کرد.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد، در مقایسه با مدت مشابه طی سال‌های 2016 و 2017، میزان خریدهای درون برنامه‌ای (in-app purchases) در بین کاربران زن دو برابر شده است. خریدهای درون برنامه‌ای، خریدهایی هستند که مربوط به یک اپلیکیشن، به عنوان مثال، خرید مرحله‌های بازی یا آیتم‌های بازی هستند.

زنان 79 درصد بیش از مردان احتمال دارد که برای خریدهای درون برنامه‌ای در بازی‌های موبایلی هزینه کنند. این نتایج، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار طراحان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های بازی‌های موبایلی قرار می‌دهد تا در آینده، تمرکز بیشتری روی این گروه از کابران پرطرفدار بازی‌ها داشته باشند.

در بخش دیگر این گزارش تأکید شده است، هزینه خرید اپلیکیشن و خریدهای درون برنامه‌ای برای کاربران سیستم عامل iOS بیشتر از کاربران سیستم عامل اندروید است.

باتوجه به اینکه بازار تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید به سرعت درحال گسترش است و روزانه حدود 1.5 میلیون دستگاه جدید با این سیستم عامل فعال می‌شوند، طراحان و توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی باید به هر دو بخش (in-app purchases / app) اندروید، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

همچنین، خریدهای درون برنامه‌ای برای طرفداران بازی‌های موبایلی در آسیا سخت‌تر و  گران‌تر شده است؛ در این شرایط، روسیه، خاورمیانه، آفریقا و اروپا، بازارهای جذاب‌تری برای طراحان و توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی خواهند بود.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: theverge

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا