در ساعات کاری استراحت‌های کوتاه داشته باشید

نشستن‌های طولانی‌مدت به‌ویژه در محل کار می‌تواند برای سلامتی افراد مضر باشد. پژوهشگران دانشگاه اتاگوی (Otago) نیوزلند و دانشگاه‌های جزیره پرینس ادوارد (Prince Edward Island) و گولف (Guelph) در کانادا در این رابطه گفتند که اگر افراد وقفه و استراحت‌های کوتاه‌مدت را در فاصله زمانی کار خود بگنجانند، این اثرات مضر را از بین خواهند برد.

قند و انسولین خون افرادی که وقفه و فعالیت‌های کوتاه در بین نشستن‌های طولانی در محل کار خوددارند تا ۹ ساعت پس از صرف غذا نسبت به افرادی که به مدت طولانی بدون هیچ‌گونه اختلال و وقفه‌ای در حالت نشسته قرار دارند، از غلظت کمتری برخوردار هستند.

در این تحقیقات، پژوهشگران به بررسی ۴۴ مطالعه در این مورد پرداختند که در آن با استفاده از طیف وسیعی از نشانگرهای بهداشتی به‌سلامت زنان و مردان با سنین مختلف در دو وضعیت نشستن‌های طولانی در ۲۴ ساعت و همان شرایط اما با وقفه‌ها و استراحت‌های کوتاه‌مدت توجه شده بود.

بر این اساس، افزایش گلوکزی که پس از صرف غذا اندازه‌گیری می‌شود، نشان‌دهنده مشکل در متابولیسم کربوهیدرات‌ها و تولید انسولین است. مشکل تولید انسولین نیز می‌تواند باعث ابتلا به دیابت و تری گلیسیرید شود. چربی خون، نشان‌دهنده چگونگی سلامت قلب بوده و از نشانگرهای بهداشتی است که در این تحقیقات مورداستفاده قرار گرفت.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهند، قند و انسولین خون افرادی که وقفه و فعالیت‌های کوتاه در بین نشستن‌های طولانی در محل کار خوددارند تا ۹ ساعت پس از صرف غذا نسبت به افرادی که به مدت طولانی بدون هیچ‌گونه اختلال و وقفه‌ای در حالت نشسته قرار دارند، از غلظت کمتری برخوردار هستند. علاوه بر این، می‌توان پس از ۱۲ تا ۱۶ ساعت کاهش سطح‌تری گلیسیرید خون را در افرادی که وقفه‌ها و فعالیت‌های کوتاه در نشستن‌های طولانی خوددارند، مشاهده کرد.

دکتر مردیت پدی (Meredith Peddie) در این رابطه اظهار داشت: «داشتن فعالیت‌های فیزیکی بیشتر و نشستن‌های کمتر از توصیه‌هایی است که برای همه باید اعمال می‌شود. بیش از ۷۵ درصد از انسان‌ها در طول روز در حال نشسته یا حالت بی‌تحرکی قرار دارند و این‌گونه رفتارها افزایش بیماری‌هایی چون دیابت، بیماری‌های قلبی – عروقی، برخی از سرطان‌ها و به‌طورکلی مرگ‌ومیر را در پی خواهد داشت؛ بنابراین همه ما باید راهی برای جلوگیری از نشستن‌های طولانی داشته باشیم و تلاش کنیم تا فعالیت‌های بدنی و تحرکمان را افزایش دهیم.»

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا