دستیابی متخصصان به دانش فنی ضدعفونی کننده‌های آزمایشگاهی

به گزارش سیناپرس، رضا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر گفت: محصول تولیدی ما پیش از آنکه تولید محصول باشد تولید دانش فنی بومی است که تولید آن مختص به استان البرز است.

وی در خصوص ضدعفونی کننده تولید شده گفت: این ضد عفونی کننده جایگزین اتانول ۷۰ درصد است که در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود؛ اتانول ماده سمی است که به محیط کشت سلول آسیب وارد می‌کند و بخارات سمی آن باعث مشکلات ریوی و آسیب‌های پوستی می‌شود مورد مشابه که ما آن را تولید کردیم هیچکدام از مضرات بالا را ندارد و بعلاوه بوی مطبوعی نیز دارد.

طاهری در خصوص ظرفیت تولید این محصول عنوان کرد: شرکت آمادگی تولید برای هر زمان و هر مقدار را دارد ما هم اکنون ظرفیت تولید روزانه ۱۵ هزار لیتر ضدعفونی کننده را داریم.

وی در خصوص مشابه‌ خارجی محصول تولید شده نیز گفت: این محصولات مشابه خارجی دارد اما محصول ما منحصر به فرد و با دانش فنی و بومی است؛ قیمت خارجی آن حدود ۲۵۰ هزار تومان است اما محصول ما یک چهارم آن قیمت دارد.

طاهری در خصوص بازار فروش این ضد عفونی کننده بیان داشت: بازار فروش خوبی برای این محصول پیش بینی شده است ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در این شرایط اقتصادی ضدعفونی کننده در کمتر از ۴۸ ساعت به دست سفارش دهنده برسد که این عدد برای مناطق دور است و طبیعتاً برای مناطق دیگر به زیر ۲۴ ساعت می‌رسد.  

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران زمان ساخت محصول را یک سال اعلام کرد و گفت: تحقیقات و آزمایشات گسترده‌ای بر روی این محصول انجام شده و با دقت‌ترین کنترل‌های کیفی بر روی این محصول انجام شده است و ۱۵ نفر از متخصصین کشور در تولید این محصول نقش داشته‌اند که آن را با کیفیتی جهانی وارد بازار کنیم.

وی در پایان بر لزوم حمایت مسئولین از کالاهای ایرانی تأکید و  بیان کرد: اگر قرار است به استقلال برسیم باید همگی تلاش کنیم نه این که مانند برخی شرکت‌ها محصول خارجی را با پوشش کالای ایرانی وارد بازار کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا