6 مقام چینی به دنبال رسوایی در واکسن تقلبی برکنار شدند

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا، رییس اداره دارو و مواد غذایی چین به همراه چهار نفر دیگر از همین اداره و معاون موسسه ملی کنترل مواد غذایی و دارویی چین از جمله برکنار شدگان هستند.
دولت چین در پنج سال گذشته سختگیری در بحث داروسازی و تولید مواد غذایی را بیشتر کرده و تاکید کرده است با کسانی که خطا کنند، بشدت برخورد خواهد کرد.
در هفته های اخیر تولید نوعی واکسن قلابی بیماری هاری به دلیل مخاطرات پزشکی و بهداشتی برای چین و کشورهای دیگر، واکنش های شدیدی در داخل کشور به دنبال داشته است به طوری که رهبران چین را هم به موضع گیری وا داشت.
این واکسن تقلبی مصارف بهداشتی و پزشکی دارد و توسط شرکت 'چانگ شنگ چانگ چون' در استان 'جی لین' چین تولید شده بود این شرکت سال گذشته نیز استاندارد واکسن 'دی تی پی' را نقض کرده بود.
پیش از این تولید این شرکت متوقف شده و شورای دولتی چین مکانیسم ویژه کاری را در این مورد ایجاد کرده و با اعزام تیم بازرسی به این شرکت رسیدگی درباره آن را شروع کرده بود پلیس نیز افراد مظنون را برای رسیدگی دستگیر کرده بود.
اطلاعات دقیقی درباره سایر واکسن های این شرکت منتشر نشده است اما واکسن هاری تقلبی این شرکت به یک مساله جدی تبدیل شده بود دولت محلی نیز بی درنگ تولید واکسن هاری و دیگر واکسن های این شرکت و همه تولیدات دارویی آن را متوقف و پروانه کار آن را هم لغو کرده بود.
کارشناسان مسایل بازرگانی بین الملل معتقد هستند موضوع تولید واکسن تقلبی به چهره چین در جهان هم لطمه می زند و به این مساله باید سریع رسیدگی شود.
'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین نیز پیشتر ضمن تاکید بر مجازات عاملان تولید واکسن، خواستار آن شده بود که هر پیشرفتی در این پرونده فورا به اطلاع مردم برسد و به نگرانی ها و واکنش های مردم به درستی و با دقت پاسخ داده شود.
دستگیری و بازداشت این افراد در شبکه های اجتماعی نیز با واکنش مثبت مردم و فعالان اجتماعی همراه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا