به روزرسانی امنیتی تجهیزات سیسکو

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، کمپانی سیسکو به روز رسانی امنیتی مهمی را منتشر کرده که این به روزرسانی برای سیستم عامل IOS و IOS XE خود است و در بسیاری از محصولات سیسکو به کار می رود.

این آسیب پذیری که با شماره شناسایی CVE-۲۰۱۸-۰۱۳۱ معرفی شده، یکی از حملات جدید cryptographic علیه پروتکل IKE است که در IPSec مورد استفاده قرار می گیرد. معرفی این حمله جدید که به تازگی در مقاله ای با نام  The Dan­gers of Key Reuse: Prac­tical At­tacks on IPsec IKE  منتشر شده، هفته آینده در بیست و هفتمین نشست امنیتی USENIX در شهر بالتیمور ایالت مریلند آمریکا صورت خواهد گرفت.

محققان اعلام کردند که پیاده سازی این حمله بر علیه پروتکل IKEv۱ در Cisco با شماره شناسایی CVE-۲۰۱۸-۰۱۳۱، در Huawei با شماره شناسایی CVE-۲۰۱۷-۱۷۳۰۵ ، در Clavister با شماره شناسایی CVE-۲۰۱۸-۸۷۵۳ و در ZyXEL با شماره شناسایی CVE-۲۰۱۸-۹۱۲۹ معرفی خواهند شد.

این محققان که از دانشگاه Ruhr-University بوخوم آلمان و از دانشگاه Opole لهستان هستند، اعلام کردند که این آسیب پذیری ها را به سازندگان محصولات اطلاع داده اند که پاسخ سازندگان دستگاه های آسیب پذیر این بوده که به روز رسانی هایی برای رفع این آسیب پذیری ها منتشر کرده اند.

در این میان سیسکو بیشترین محصولات آسیب پذیر را دارا بوده است، مشخص شده که سیستم عامل IOS و IOS XE آسیب پذیر هستند که با شماره شناسایی CVE-۲۰۱۸-۰۱۳۱ معرفی شده است.

امروز سیسکو به روز رسانی برای هر دو سیستم عامل خود منتشر کرد و اعلام کرد که دستگاه های دارای دو سیستم عامل فوق که دارای تنظیمات احراز هویت rsa-encr هستند آسیب پذیر هستند.

براساس توضیحات سیسکو، این آسیب پذیری از راه دور به نفوذگران احراز هویت نشده این اجازه را می دهد که Encrypted Nonces از یک نشست کاری رمزنگاری شده با استفاده از پروتکل IKEv۱ را با موفقیت به دست بیاورند. علت وجود این آسیب پذیری، اشتباه در عملیات Decryption در نرم افزار پاسخ دهنده است.

نفوذگر می تواند با استفاده از یک متن رمزنگاری شده خاص که برای فرستادن به دستگاه دارای پروتکل IKEv۱ طراحی شده است، اطلاعات مربوط به رمزنگاری RSA استفاده شده در آن پروتکل را بدست بیاورد. همچنین نفوذگر می تواند با بازآوری IKEv۱ Nonces ها، دیتاهای رمزنگاری رد و بدل شده توسط پروتکل IPSec را که در اغلب ساختارهای VPN مورد استفاده قرار می گیرد را رمزگشایی کند.

مرکز ماهر اعلام کرد: توصیه اکید به مدیران شبکه در سازمانها و شرکت ها می شود که سریعاً دستگاه های خود را که شامل این آسیب پذیری می شود به روز رسانی کنند.

فروردین ماه امسال آسیب پذیری بحرانی تجهیزات سیسکو، باعث تهدید سایبری در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران شد. آسیب پذیری سیستم های سخت افزاری تحت شبکه شرکت سیسکو، اختلال در دیتاسنترهای بیش از ۱۵۰ کشور را به همراه داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا