بومی‌سازی 50 درصدی فناوری سنسورهای انداره‌گیری فشار در نیروگاه‌ها

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،طرح کلان بومی‌سازی تکنولوژی تولید ترانس‌دیوسرهای فشار (سنسورهای فشار)، به منظور قطع وابستگی‌های ایران به تجهیزات خارجی با هزینه تحقیقاتی نزدیک به یک و نیم میلیون یورو در حال اجرا است.

صنایع نفت، گاز، نیرو، فولاد، غذایی و کاغذ وابستگی شدیدی به این ترانسمیتر(ترانس‌دیوسرها) دارند که هم‌اکنون قسمت اصلی این تجهیز درحال بومی‌سازی است.

تاکنون ۵۰ درصد عملیات این طرح پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده صد درصد این طرح تکمیل و اجرایی شود.

حسین مقدسی، مجری طرح اجرای این طرح را مانع خروج بیش از ۲۵۰ میلیون یورویی ارز از کشور دانست و گفت: این تجهیز بر اساس آخرین استانداردهای جهانی تولید شده است؛ بنابراین چنانچه در کشور اجرایی شود، قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را نیز خواهد داشت.

مقدسی خاطرنشان کرد: این طرح هم‌اکنون در مرحله تحقیقاتی است و برای خط تولید آن به سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون یورو نیاز داریم.

بر اساس اعلام صحا، مجری طرح با اشاره به اهمیت این ابزار، خاطر نشان کرد: این تجهیزات برای فرآیندهای نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه، صنایع کاغذ، فولاد، دارویی، غذایی و هر جایی که نیاز به اندازه‌گیری فشار داشته باشیم، متصل شده و سپس فشار را با دقت اندازه‌گیری می‌کند. این تجهیز می‌تواند، فشار، اختلاف سطح و شدت جریان را به خوبی اندازه‌گیری کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا