خزنده شناس آمریکایی: افعی دم عنکبوتی ایلام جزو بی نظیر ترین مارها در دنیا است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، پروفسور استیون اندرسون در جریان بازدید از طرح واحد فناوری سرپنتاریوم(پادزهر شناسی) مرکز رشد دانشگاه ایلام و مشاهده یکی از نمونه های واحد سرپنتاریوم بنام افعی دم عنکبوتی افزود: این نوع افعی در رسته بی نظیرترین مارها در دنیا قرار دارد و سیستم شکارش در بین تمام مارها منحصر به فرد است.

این استاد متخصص حشرات و خزندگان دانشگاه های آمریکا ضمن خشنودی از اجرای طرح واحد فناوری سرپنتاریوم در استان ایلام و حمایت مرکز رشد دانشگاه ایلام از این طرح ابراز امیدواری کرد که با هدایت و حمایت بیشتر از این طرح بتوان به خوبی به مرحله تولید و تجاری سازی رسید.

وی، زهر مار و عقرب را نوعی الماس در سیستم دارویی و پزشکی دنیا دانست و تاکید کرد: روز به روز به اهمیت داشتن این ماده افزوده می شود و در دنیا متقاضیان زیادی برای این محصول وجود دارد همان گونه که خود من برای دیدن این نوع جانور تا اینجا آمده ام.

پروفسور اندرسون حمایت مرکز رشد دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی در استان ایلام و کشور ایران از اینگونه طرح ها را قابل ستایش دانست و از مدیر مرکز رشد دانشگاه تشکر کرد.

در این بازدید مدیر مرکز رشد دانشگاه ایلام و رییس بخش موزه و تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز حضور داشتند.

ایلام تنها زیستگاه افعی دم عنکبوتی در جهان است.

این استان با داشتن 25 گونه مار زیبا و پنج گونه افعی با دامنه پراکنشی به گستره استان، همچون عروسی زیبا در دل کوه های زاگرس دلربایی می کند که در این میان افعی منحصر به فرد دم عنکبوتی را می توان ثروتی ملی، فریبنده اما مهجور در این زمینه برشمرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا