ساخت جوهر رسانا یا نیمه‌رسانا برای کاربردهای الکترونیک چاپی

با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام چالش نوآوری ساخت جوهررسانا یا نیمه‌رسانا، 54 طرح از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و محققان دانشگاهی برای حضور در مرحله اول این رقابت که در دو بخش جوهرهای رسانا و نیمه‌رسانا برگزار می‌شود، ارسال شد.

فرآیند غربال (ارزیابی اولیه غیرحضوری) طرح‌های ارسالی انجام شده و پس از آن داوری حضوری طرح‌ها در مرحله‌ اول چالش طی روزهای آتی آغاز می‌شود.

نیمی از طرح‌های ارسالی از سوی دانش‌آموختگان مقطع دکتری و پسادکتری بوده است.

طرح‌های برتر مرحله اول به مرحله دوم راه‌می‌یابند و به برنده‌ نهایی در هر یک از این دو بخش مبلغ 100 میلیون ریال جایزه‌ نقدی اعطا خواهد شد. علاوه بر آن برندگان نهایی چالش با حمایت ستاد توسعه‌ فناوری نانو امکان دریافت تسهیلات تجاری‌سازی تا سقف 1500 میلیون ریال را دارند.

همچنین نفرات دوم تا چهارم چالش در هر یک از بخش‌های جوهرهای رسانا و نیمه‌رسانا امکان دریافت تسهیلات تجاری‌سازی تا سقف 1000 میلیون ریال به ازای تعریف ماموریت‌های صنعتی را خواهند داشت.

این چالش که از سوی ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو و با همکاری یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه برگزای می‌شود، به دنبال توسعه‌ زیرساخت‌های فناوری الکترونیک چاپی و ساخت جوهرهای رسانا و نیمه‌رسانای مناسب برای چاپگرهای جوهرافشان با تکیه بر دانش و فناوری شرکت‌های خلاق و نوآور، پژوهشگران، مخترعان و فناوران در داخل و خارج کشور است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا