چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فراورده های طبیعی و طب سنتی برگزار میگردد

به گزارش سیناپرس ، چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی از 21 تا 24 آبان ماه با حضور فعالان این حوزه در مصلای تهران برگزار می شود.

دکتر محمدحسن عصاره روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر استان با توجه به شرایط اقلیمی و اکولوژی، دارای مزیت هایی در تولید محصول یا محصولات خاصی در زمینه گیاهان دارویی است که در نمایشگاه معرفی می شود.
وی با اشاره به اقدامات مناسب استان ها در زمینه افزایش تولید برخی از گیاهان دارویی، اظهار داشت: بخشی از ظرفیت های فعالان این بخش در استان ها در این رویداد به نمایش گذاشته می شود و علاوه بر آن، مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری مستقر در بخش های دولتی هم آخرین دستاوردهای خود را در این رویداد به نمایش می گذارند.
وی افزود: یکی از اهداف این جشنواره و نمایشگاه، ارائه دستاوردهای بخش های خصوصی و دولتی است و در کنار آن، برپایی اتاق های مذاکره و همچنین ایجاد سالن هایی برای بیان موضوعاتی مانند چالش ها، مسائل و آسیب های این حوزه و مذاکره برای ارتباط بیشتر تولیدکنندگان و صنعت، برگزار می شود.
عصاره گفت: در کنار نمایشگاه، مکانی به عنوان 'فن بازار' پیش بینی خواهد شد تا در این محیط فن بازارها، ایده های مختلف خود را ارائه کنند. در تلاش هستیم تا دو طیف صاحب ایده و سرمایه گذار را به هم وصل کنیم.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: این نمایشگاه یک رخداد بزرگ تجاری و علمی در صنعت گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی کشور است و پیش بینی می شود 400 تا 500 شرکت در زمینه های مختلف اعم از کشت، تولید و فرآوری گیاهان دارویی و همچنین محصولات دارویی مختلف، نوشیدنی ها، طعم ها، رنگ های آرایشی و بهداشتی، در این رویداد شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود از نظر وسعت و تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال قبل استقبال بیشتری شود، افزود: در این رویداد درصدد هستیم فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه و پیشرفته شرکت های فعال در این حوزه به ویژه شرکت های دانش بنیان فراهم شود.
چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) با هدف معرفی آخرین پیشرفت های علمی و صنعتی در محصولات فناورانه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی در راستای گسترش اقتصاد غیرنفتی، رفع موانع و چالش های پیش روی توسعه صنعت گیاهان دارویی و هم افزایی سازنده در راستای عملیاتی نمودن نقشه راه اجرایی سازی سند ملی گیاهان دارویی و طب سنت؛ ارتقا و ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان به منزله پیشران تحرک بخشی به اقتصاد مقاومتی بر مبنای زیست بوم کارآفرینی، برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا