راه‌اندازی "دوچرخه اشتراکی هوشمند" در دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،"بیدود" یک سرویس اشتراک گذاری دوچرخه است، که به کاربر خود این امکان را می‌دهد که از دوچرخه با ترکیب نوآوری و فناوری تازه معرفی شده اینترنت اشیا استفاده کرده و سفرهای شهری خود را با سهولت انجام دهد.

در این راستا، دانشگاه تربیت مدرس میزبان این سرویس اشتراک گذاری دوچرخه در جلوی در شمالی می‌باشد تا کاربران بتواند به راحتی از این خدمات بهره‌مند شوند.

نحوه استفاده از "بیدود" به این صورت است که کاربران اپلیکیشن را از سایت http://bdood.ir و یا منابع نرم افزاری دانلود می‌کنند. سپس کد رجیستری برای کاربر ارسال می‌شود تا عضویت آنها مورد تائید قرار گیرد.

پس از طی این مراحل، کاربر قادر به استفاده از تعرفه‌های مورد نظر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، یک بازه سفر استاندارد با مدت زمان ۳۰ دقیقه لحاظ شده که تعرفه هر سفر با این مدت زمان بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان خواهد بود.

در خصوص اپلیکیشن "بیدود" باید به نکاتی اشاره کرد که خدمات قابل توجهی برای آن لحاظ شده است. قابلیت مشاهده دوچرخه روی نقشه اپلیکیشن سبب می شود تا کاربران بتوانند در سریع ترین زمان ممکن، نزدیک ترین دوچرخه به محل حضور خود را پیدا کنند.

سپس کاربر با استفاده از اسکن QR Code روی دوچرخه، قفل دوچرخه را باز کرده و سفر خود را آغاز می کند. در انتهای سفر نیز با استفاده از اپلیکیشن، دوچرخه را قفل کرده و این پروسه برای کاربران تکرار می شود. در اپلیکیشن بیدود، علاوه بر زمان سفر، میزان کالری مصرف شده و کاهش سطح کربن به واسطه استفاده از دوچرخه ارائه می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا