سهم تولید علم ایران در دنیا از 1.5 به 1.54 درصد رسیده است

 دکتر محمد فرهادی روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از کتاب روند تحولات شاخص های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران(91-1380) در جمع خبرنگاران افزود: رتبه تولید علم ایران دربین کشورهای غیرمتعهد دوم و در بین کشورهای منطقه و جهان اسلام اول است. 

***روسای دانشگاه ها در جلسه فردای شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: صلاحیت روسای دانشگاه ها در جلسه فردا- سه شنبه- شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شود.

وی افزود: اکنون موضوع بررسی صلاحیت روسای دانشگاه ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد پیگیری قرار گرفته است و به محض اتمام این مرحله این فهرست اعلام می شود.

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این فرآیند به معنای نحوه بررسی و تعیین تکلیف وضعیت روسای دانشگاه هاست.

به گزارش ایرنا، کتاب روند تحولات شاخص های علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران 91-80 ظهر امروز -دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی شد.

این کتاب در سه فصل اصلی ارایه می شود که فصل اول آن مربوط به جمعیت محققان کشور ، تعداد دانشجویان، تحصیلات تکمیلی و تحولات انسانی است. 

فصل دوم مرتبط با تولیدات علمی شامل شاخص های تولید علم است که شامل تعدادی تولیدات علمی ایران درپایگاه های استنادی بین المللی اسکوپوس وب و پایگاه استنادی جهان اسلام است . 

فصل سوم این کتاب شامل شاخص های فناوری و صنایع دانش بنیان است که در برگیرنده تعداد اختراعات ثبت شده ملی نسبت به اختراعات ثبت شده ملی به تفکیک مخترعین ایرانی وغیر ایرانی ، تعداد اختراعات ثبت شده در مراجع بین المللی است حجم صادرات محصولات دانش بنیان تعداد پایگاه های فناوری ومراکز رشد وتعداد انجمن های علمی کشوراست. در این کتاب اعتبارات تحقیق وتوسعه دولتی به تفکیک سال مشخص شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا