بیش از ۲۰۰استارتاپ در تکنو پارک گرجستان

دومین نشست تجاری B۲B ایران در کشور گرجستان با هدف برقراری ارتباط تجاری بین شرکتهای دانش بنیان ایرانی و گرجی با حضور نماینده  ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور به همراه هیات ایرانی، برگزار شد که در همین راستا شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و گرجی در نخستین روز این نشست با هم به گفت و گو و پرسش و پاسخ پرداختند.

در حاشیه سفر هیات ایرانی به گرجستان، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با همراهی رئیس تکنو پارک و رئیس آژانس نوآوری گرجستان از استارتاپ های مستقر در پارک به همراه شرکت‌های دانش بنیان ایرانی بازدید کردند.

تکنو پارک گرجستان در سال ۲۰۱۶ از  آغاز به کار کرده و  در حال حاضر بیش از ۲۰۰ استارتاپ در تمامی حوزه‌های علمی و فناوری در این پارک حضور دارند. این مکان یک فضای آزاد برای کسب و کار در گرجستان بشمار می رود.

در حاشیه سفر هیات ایرانی، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با چرکز بشویلی قائم مقام وزیر اقتصاد و توسعه پایدار-آژانس سرمایه گذاری، خیدورلی رییس آژانس نوآوری و فناوری،  خارانیشویلی معاون وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش گرجستان ملاقات کرد که در این ملاقات به مباحث مربوط به نحوه تعامل شرکت های دانش بنیان ایرانی جهت همکاری با شرکت ها و استارتاپ های گرجی بحث و تبادل نظر پرداخته و توافقات لازم صورت گرفت. همچنین در نشست دو جانبه‌ای با رییس آژانس سرمایه‌گذاری این کشور حضور یافت.

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: ظرفیت‌های مشترکی میان کشورهای ایران و گرجستان وجود دارد. حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نشست‌ها نیز به منظور تکمیل ظرفیت‌های مشترک خواهد بود. بنابراین امیدواریم بستر فعالیت سرمایه گذاری بهتری فراهم شود.

وی  ادامه داد: بیشتر پازل‌های فناوری در ایران شکل گرفته و به فعالیت استارتاپ‌ها سرعت داده شده است. با توجه به این رشد و ظرفیت بالای نیروی انسانی در ایران، امکان تعامل در حوزه استارتاپ‌ها و تعامل با کشورهای همسایه در این زمینه بالا به نظر می‌رسد. حضور شرکت‌های پیشران در فناوری‌های نوین می‌تواند این بستر را تقویت کند.

دلیری افزود: شرکت های ایرانی امروز از تکنوپارک کشور گرجستان بازدید کردند. در جلساتی که با مدیران این پارک داشتند بستر فعالیت و همکاری را مناسب دیدند، اما سوالاتی ایجاد شد که در تعامل با کشور گرجستان باید حل شود.

 شرکت هایی که به گرجستان سفر کرده اند، شرکت هایی هستند که بستر صادراتی دارند. دیدگاه صادرات کالایی آنها این است که امکان همکاری مشترک با شرکت های گرجستانی را خواهند داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا