مقابله بادشمن با استفاده از سیستم مجهز به امواج مایکروویو

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، ارتش آمریکا، برنامه جدیدی برای استفاده از  پهپادهای مجهز به امواج مایکروویو دارد. این سازمان به تازگی تصمیم خود را مبنی بر به کار بردن یک سیستم مجهز به امواج مایکروویو علیه پهپادها اعلام کرد.

پروژه جدید ارتش آمریکا، خریداری یک سیستم مجهز به امواج مایکروویو موسوم به "نشانگر خود محافظ لیزری با انرژی بالا"(SHiELD) است که قرار است در ماموریت‌های پیش رو مورد استفاده قرار گیرد.

این سیستم که ساخت شرکت آمریکایی هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات موسوم به "لاکهید مارتین"(Lockheed Martin) است، روی یک هواپیما نصب می‌شود و پهپادها را با استفاده از یک پرتو متمرکز مایکروویو، از کار می‌اندازد.

این طرح، واکنشی در برابر سوء قصد به "نیکلاس مادورو"(Nicolás Maduro)، رئیس جمهور ونزوئلا است که به وسیله پهپادی حاوی مواد منفجره، مورد حمله قرار گرفت. اگرچه این اقدام، بی‌نتیجه ماند اما برای مقامات ارتش، یک هشدار محسوب می‌شود.

در ماجرای سوءقصد به مادورو، نیروهای امنیتی، به پهپاد مورد نظر شلیک کردند و این کار موجب انفجار و افتادن پهپاد روی زمین شد اما ارتش آمریکا تصمیم گرفته از راه‌های مقابله پیچیده‌تر و ایمن‌تری استفاده کند. بیشتر پهپادها، با تداخل رادیویی هدفمند، قابل خنثی شدن هستند و با این روش، می‌توان ارتباط آنها را با کنترل کننده قطع کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا