چین در خواست کمک کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، کمیته آزمایش های علوم و فنون چین روز دوشنبه در تارنمای خود اعلام کرد آکادمی فناوری فضایی کشور آماده همکاری های جهانی در خصوص ایستگاه بین المللی فضایی است و امیدوار است از طریق همکاری با کشورهای دیگر، مسیر توسعه جهانی پایدار و رشد برنامه های فضایی، میسر شود.

بر اساس این گزارش برنامه ایستگاه فضایی چین به روی همه کشورهای دنیا باز است و طرح ها و پیشنهادهای کارشناسان و متخصصان کشورهای دیگر می تواند به تارنمای 'سی اس اس' که برای تحقیقات ذی ربط در چین است، ارسال شود و بعد از آن برنامه های پیشنهادی توسط آژانس فضایی سرنشین دار چین مورد بررسی قرار می گیرد.
'جانگ هونگ تای' رییس آکادمی علوم فضایی چین گفت: ما به دنبال آزمایش های بیشتر برای اکتشافات فضایی هستیم و امیدواریم که چین بتواند با ایستگاه فضایی بیش از قبل به بشریت خدمت کند.
وی افزود: کشورهای دیگر می توانند در زمینه آزمایش های فضایی و پرتاب ماهواره با چین همکاری بیشتری داشته باشند و طرفین از فرصت های مختلف بهره ببرند.
کمیته آزمایش های علوم و فنون چین متشکل از 14 دانشمند از چین است و از دانشمندان کشورهای دیگر برای همکاری دعوت کرده است.
ایستگاه فضایی بین المللی چین در راستای طرح‌های بلند پروازانه فضایی این کشور تا سال 2023 میلادی به بهره‎برداری خواهد رسید و همکاری بین‎المللی ایستگاه فضایی چین به تازگی آغاز شده است.
چین قبل از این نیز فضاپیمای تیانگونگ-1 را که به معنی 'کاخ بهشتی 1' است، در سال 2011 با هدف آزمایش‌های فضایی پرتاب کرد.
فضاپیمای 'تیان گونگ' اولین آزمایشگاه فضایی چین امسال پس از بارها تغییر برنامه سقوط کرد و بخش اعظم آن قبل از سقوط به جو زمین سوخت و از بین رفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا