همکاری علمی وفناوری ایران با بلغارستان

به گزارش سیناپرس، کریستو پولنداکوف درگفت وگوبامهر ، در خصوص همکاریهای ایران و بلغارستان در زمینه علم و فناوری گفت: چندین سال است که چارچوب مشخصی در قالب توافق نامه برای همکاری ایران و بلغارستان در زمینه های فرهنگی، علمی، آموزشی و ورزشی داریم.

وی خاطر نشان کرد: طی سالهای اخیر از چند دانشگاه فنی بلغارستان نمایندگانی عالی رتبه از ایران و دانشگاههای ایران بازدید کردند؛ همچنین نماینده دانشگاه بلغارستان در دانشگاه تهران حضور یافت که امیدوارم در گفتگوهایشان به هدف مشخصی در زمینه علم و فناوری برسند.

 پولنداکوف با تاکید بر اینکه همچنین در زمینه حوزه علمی دندانپزشکی برنامه مشخصی برای همکاری با ایران داریم، عنوان کرد: در سال گذشته نماینده دانشگاه بلغارستان از دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدیدی داشت که نتیجه این بازدید منتهی به مبادله چند بورس شد که این می تواند پایه اول برای همکاری در پزشکی ایران و بلغارستان باشد.

به گفته سفیر بلغارستان، در نظر داریم که در فصل پاییز امسال مبادله خوبی بین نمایندگان کشورمان با ایران در زمینه فناوری اطلاعات، فناوری نانو و شهرهای هوشمند داشته باشیم.

وی تاکید داشت: همچنین ماه سپتامبر از تهران و اصفهان بازدیدی خواهیم داشت که این فرصتی را فراهم می آورد که ارتباط مستقیم علمی و فناوری را با ایران برقرار کنیم.

سفیر بلغارستان با اعلام آمادگی برای همکاریهای فناورانه با ایران خاطر نشان کرد: در ابتدای کار فرصتهای همکاری خوبی در آن سه زمینه خواهیم داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا