۷۵ هزار نفر طولانی ترین خسوف قرن را اینترنتی دنبال کردند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، پخش زنده طولانی ترین ماه گرفتگی قرن از طریق سایت سازمان فضایی ایران انجام گرفت و با توجه به اینکه قشر کثیری از مردم دسترسی به مراکز رصدی و یا ابزار حرفه ای جهت رصد پدیده های نجومی را نداشتند، اطلاع رسانی در مورد این پدیده مورد استقبال عموم قرار گرفت.

حجت تارزاده مدیرکل روابط عمومی سازمان فضایی ایران با اشاره به استقبال مناسب از پخش زنده این رخداد گفت: پنجم مردادماه ۱۳۹۷، طولانی‌ترین خسوف قرن اتفاق افتاد که این رخداد در بخش‌های بزرگی از استرالیا، آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی قابل رویت بود.

وی با بیان اینکه این خسوف در ساعت ۲۱:۴۴:۴۷ جمعه ۵ مردادماه آغاز شد و مدت زمان گرفت کامل آن ۱۰۳ دقیقه به طول انجامید افزود: پخش زنده رصد این رویداد توسط گروه نجوم و اکتشافات فضایی از رصدخانه مرکز ماهدشت سازمان فضایی ایران صورت گرفت و همزمان از طریق سایت سازمان نیز قابل مشاهده بود.

تارزاده ادامه داد: این پخش زنده با توجه به اینکه قشر کثیری از مردم دسترسی به مراکز رصدی و یا ابزار حرفه ای جهت رصد پدیده های نجومی را ندارند مورد استقبال عموم قرار گرفت به طوری که در طول ساعات خسوف بازدید کنندگان صفحه پخش زنده سایت سازمان فضایی از حدود ۲ هزار بازدید کننده به ۷۵ هزار بازدید کننده افزایش یافت و بیشترین تعداد بازدید همزمان از پخش زنده حدود ۹هزار نفر بود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: از طریق لینک های دیگری نیز بازدید از پخش زنده رصد ماه گرفتگی انجام گرفت که آمار بازدید نهایی را به حدود ۱۲هزار نفر رساند.

تارزاده با اشاره به پوشش خبری این رویداد مهم توسط رسانه ها، نیز گفت: تعداد ۲۰ نفر از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری ها و جراید و یک تیم ۵ نفره از سازمان صدا و سیما این رویداد را در مرکز فضایی ماهدشت سازمان فضایی ایران رصد و اطلاع رسانی کردند و امکاناتی شامل ۶ دستگاه تلسکوپ در اختیار خبرنگاران و عکاسان برای مشاهده و عکس برداری از این ماه گرفتگی قرار گرفت. در همین حال بازدیدکنندگانی از آسیا، اروپا، آفریقا، استرالیا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی از طریق سایت سازمان فضایی ایران این رویداد را به صورت زنده مشاهده کردند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه عکاسی نجومی از ماه گرفتگی اخیر توسط روابط عمومی سازمان فضایی ایران نیز گفت: در این مسابقه حدود ۶۰۸ اثر متعلق به ۱۷۴ عکاس با #سازمان_فضایی_ایران در شبکه های اجتماعی منتشر شد که از میان این آثار، ۳ اثر به عنوان آثار منتخب برگزیده شد و از یک اثر نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

مرتضی صالحی، امیرحسین رضایی چراتی و محمدرضا طلایی به عنوان سه عکاس منتخب معرفی شدند و از مهدی جعفری هم تقدیر به عمل خواهد آمد.

جوایز این مسابقه به زودی طی مراسمی در محل سازمان فضایی ایران اهدا خواهد شد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا