پیام رسان های داخلی موفق عمل نکردند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، سید مرتضی موسویان روز شنبه در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رقابت با دنیا باید در عرصه فناوری های جدید دارنده تکنولوژی باشیم و نحوه عملکرد مورد استفاده را باید آموزش دهیم. 
وی افزود: پیام رسان داخلی سروش بیش از 10میلیون مخاطب دارد و درخصوص دیگر پیام رسان ها آمار دقیقی در دسترس نیست. 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اقبال عمومی نسبت به پیام رسان های داخلی گفت: جذب مخاطب بیشتر از تکنولوژی مطرح است البته برخی از پیام رسان های داخلی در حوزه زیرساخت های فنی موفقیت چندانی کسب نکرده اند. 
وی افزود: از زمان ایجاد فضای مجازی در آمریکا این محیط در دستان این کشور باقی ماند چراکه شرکت توزیع کننده آن دوسوم از ظرفیت اینترنت را برای این کشور می خواهد. 
موسویان با اشاره به وجود نزدیک به 800هزار اپلیکیشن در بازار و اپ استورها گفت: بازی های رایانه ای اکنون در حال افزایش هستند و شاهد رشد چندین برابری در سال 96 نسبت به سال قبل از آن بودیم. 

 ایران رتبه پنجم استفاده از تاکسی های تلفنی اینترنتی را دارد 
وی گفت: 2 سال و نیم از ایجاد اسنپ(تاکسی تلفنی) می گذرد و رشد قابل توجهی در این زمینه داشته ایم بطوریکه اکنون پنجمین کشور در بحث تاکسی های تلفنی اینترنتی را داریم. 
این مسئول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نزدیک به 450هزار موجویت دارای کد و لوگو داخلی در حوزه فناوری وجود دارد که امکان تعامل را برقرار می کنند. 
وی ادامه داد: جمع سپاری رصد مشارکت مردمی، ایجاد بسته های آموزشی، راهنمایی و هدایت به بسترهای از موسسات خصوصی از اهداف موجودیت کد گذاری و لوگو گذاری است. 
موسویان با تاکید بر لزوم همدلی اصحاب رسانه در فضای مجازی اظهار داشت: تولید و محتوا در این فضا بدلیل گستردگی هر لحظه امکان پذیر است. 
وی افزود: باید پرداختن به سواد رسانه ای را شناسایی کنیم و فضای مجازی به شرط کنار گذاشتن ترس امکان توسعه را به کشورهای در حال توسعه می دهد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا