آموزش آتش نشان ها با شبیه ساز واقعیت مجازی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، آتش‌نشان بودن، شغل خطرناکی است؛ در نتیجه آموزش‌های آن، بسیار مهم هستند اما آموزش آتش‌نشان‌ها می‌تواند کار خطرناکی باشد.

آموزش به آتش‌نشان‌ها، به آتش نیاز دارد اما این کار همیشه عملی و ایمن نیست و شاید به محیط زیست آسیب برساند. شبیه‌سازها، جایگزین خوبی برای آموزش محسوب می‌شوند اما معمولا زیاد واقعی به نظر نمی‌رسند.

شرکت "اچ‌تی‌سی"(HTC)، برای آموزش ساده‌تر به آتش‌نشان‌ها، یک شبیه‌ساز واقعیت مجازی موسوم به "فلیم ترینر"(FLAIM Trainer) ابداع کرده است که یک هدست واقعیت مجازی "اچ‌تی‌سی وایو" (HTC Vive)، سیستم‌های لمسی و یک جلیقه با قابلیت ردیابی نشانه‌های حیاتی کارآموز را شامل می‌شود.

"فلیم ترینر"، برای نخستین بار در نمایشگاه "CES 2017" به عنوان یکی از تجهیزات ردیابی جدید شرکت اچ‌تی‌سی که قابلیت ردیابی حرکات کاربر و نمایش آنها در دنیای واقعی را دارد، رونمایی شد. آتش‌نشان‌ها می‌توانند با استفاده از این نمونه جدید که به انتهای شلنگ آتش‌نشانی متصل می‌شود، آتش‌های مجازی را با تجهیزات واقعی خاموش کنند.

برای بی‌نقص بودن این فناوری، در مجموعه مورد نظر، یک کیت تنفسی هم قرار دارد. یک سیستم بازخورد لمسی نیز روی شلنگ آتش‌نشانی قرار دارد که نیروی جریان آب را شبیه‌سازی می‌کند. لباس‌های مخصوص، هنگام آموزش بدن کارآموز را گرم می‌کنند تا به این صورت، با آتش مجازی روبه‌رو شود.

سازندگان این فناوری امیدوار هستند استفاده از این سیستم شبیه‌سازی، به سادگی آموزش آتش نشان‌ها کمک کند و هزینه و زمان عملیات را کاهش دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا