ایمپلنت درمان فانتزی و لوکس نیست

به گزارش سیناپرس به نقلدکتر سیدمحمد رضوی در چهارمین همایش بین المللی ایمپلنت‌های دندانی، اظهار داشت: موضوع ایمپلنت بسیار گسترده بوده ولی به طور کلی می‌توان گفت که ایمپلنت‌های دندانی نواقص و بی دندانی های زیادی را می تواند برطرف کند.

وی افزود: انجام ایمپلنت می‌تواند برای تمامی رده های سنی انجام شود و محدودیت سنی در این زمینه مگر اینکه فرد شرایط خاصی داشته باشد، وجود ندارد. همچنین ایمپلنت انواع نواقص فکی و بی‌دندانی ها را ترمیم و درمان می کند.

قائم مقام مرکز تحقیقات ایمپلنت‌های دندانی دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماران دچار پوکی استخوان، دیابت و افرادی که استعمال زیاد دخانیات دارند انجام ایمپلنت در آنها در درازمدت با موفقیت همراه نیست و اگر این بیماری و مشکلات کنترل شود درمان نیز با موفقیت بیشتری همراه خواهد شد.

رضوی در مورد ماندگاری ایمپلنت گفت: آمار دقیق از افرادی جامعه که دارای ایمپلنت هستند نداریم ولی در مورد ایمپلنت باید توجه داشت اصولی قبل و بعد از ایمپلنت باید رعایت شود تا درصد موفقیت افزایش یابد.

وی بیان داشت: استعمال دخانیات و برخی از بیماری‌ها همچون دیابت و پوکی استخوان موفقیت انجام ایمپلنت را کاهش داده ولی اگر این شرایط نباشد یا رفع شود فرد تا سال‌ها می توانند ایمپلنت را در دهان داشته باشد به طوری که امروزه بیماران زیادی داریم که بیش از دو دهه است که درمان ایمپلنت را انجام داده و هنوز با موفقیت در دهان آنها دندان جایگزین وجود دارد.

معاون دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه ایمپلنت امروزه یک درمان لوکس و فانتزی محسوب نمی‌شود، گفت: همه اقشار و رده‌های سنی می‌توانند از ایمپلنت بهره مند شوند ولی  به طور کلی هر فردی که در تصادفات یا به دلیل بیماری دندان خود را از دست دهد می‌توان با ایمپلنت جایگزین مناسبی برای آن ایجاد کرد و واقع این افراد کاندید مناسبی برای ایمپلنت هستند.

دبیر اجرایی چهارمین همایش ایمپلنت‌های دندانی خاطرنشان کرد:  ایمپلنت هزینه بالایی داشته و در صورتی که این موضوع تحت پوشش برخی از بیمه‌ها و سازمان های بیمه گر قرار گیرد کمک بزرگی برای کمک به بیماران بوده که نیاز به ایمپلنت دارند و نباید به هیچ عنوان نگاه فانتزی به این نوع درمان داشت.

چهارمین همایش بین المللی ایمپلنت‌های دندانی تا پنجم مرداد 97 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درحال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا