پنج روش علمی برای داشتن بدنی سالم

ورزش کردن مداوم و همیشگی می‌تواند سطح آمادگی جسمانی شما را افزایش دهد. معمولاً اگر ایده‌های جدید و سرگرم‌کننده‌ای وجود داشته باشید بهتر می‌توان به فعالیت‌های ورزشی ادامه داد و این عمل خسته‌کننده نمی‌شود. در اینجا به پنج ایده سرگرم‌کننده و علمی که از سوی کارشناسان برای داشتن بدنی سالم توصیه می‌شود، اشاره می‌کنیم:

پیدا کردن ضعف‌های مناطق مختلف بدن و بهبود آن‌ها می‌تواند روشی مناسبی برای به دست آوردن تناسب‌اندام باشد. باید سطح توانایی‌ها را در هر یک از موارد استقامت قلب، قدرت عضلانی، انعطاف‌پذیری، تعادل و چابکی مورد ارزیابی قرار داده و ضعف آن‌ها را بهبود ببخشید.

ایده اول اینکه مناطق ضعیف بدنتان همانند عضلاتی که قوی نیستند را شناسایی کرده و تصمیم بگیرید تا آن‌گونه که علاقه‌مند هستید، آن‌ها را سفت و برجسته کرده و به تناسب‌اندام مناسب و دلخواهتان دست پیدا کنید. شما باید سطح توانایی خود را در هر یک از موارد استقامت قلب، قدرت عضلانی، انعطاف‌پذیری، تعادل و چابکی مورد ارزیابی قرار داده و تلاش کنید تا بتوانید ضعف‌های خود را در هر بخش بهبود بخشیده و پیشرفت داشته باشید.

شما همچنین می‌توانید فعالیت و ورزشی که دوست دارید و به آن علاقه‌مند هستید را انجام داده و سطح آن را ارتقا ببخشید. برای نمونه اگر دونده هستید یا به دو علاقه‌مندید، تلاش کنید تا از سطحی که در حال حاضر در آن قرار دارید، گذشته و پیشرفت داشته باشید. علاوه بر آن شما با تمرین مداوم می‌توانید برای دوی نیمه ماراتن یا دوی سه‌گانه آماده‌شده و سپس به گروه یا تیمی که در این زمینه حرفه‌ای‌تر تمرین می‌کنند، بپیوندید تا هر چه بیشتر بتوانید فعالیت‌ها و قابلیت‌های خود را بهبود ببخشید. همین برنامه را علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری، والیبال، تنیس و غیره می‌توانند در نظر گرفته و اجرا کنند.

ایده دیگری که در این رابطه می‌توان در نظر گرفت، مهارت پیدا کردن در یک فعالیت یا ورزش جدید است. برای نمونه می‌توان گفت اگر شما به اسکی علاقه بسیار دارید بروید و تنیس یاد بگیرید. اگر عاشق دوچرخه‌سواری هستید به فکر دویدن بیافتید و اگر دویدن را زیاد دوست دارید به شنا بپردازید.

ورزش کردن به‌خودی‌خود بسیار مفید است و باعث سلامتی و تناسب‌اندام می‌شود. ایده دیگری که در این راه به شما کمک می‌کند، این است که در یک ورزش برای خود چالش ایجاد کنید به‌طور مثال اگر تاکنون شما ۵ کیلومتر می‌دویدید، تصمیم بگیرید تا این مقدار را به ۱۰ کیلومتر افزایش دهید و چالش بزرگی را که آیا خواهید توانست این کار را انجام دهید یا نه، برای خود بسازید.

درنهایت؛ ایده دیگری که می‌تواند به تناسب‌اندام و آمادگی جسمانی شما کمک کند، چالش‌های جدید در سراسر کشور با دیگران است. شما می‌توانید برنامه‌های مختلف ازجمله مسابقات دوچرخه‌سواری، دوی ماراتن و غیره که به‌صورت عمومی برگزار می‌شود را جستجو کرده و در آن‌ها شرکت کنید و حتی به دوستان و اعضای خانواده خود نیز شرکت در آن‌ها را پیشنهاد کنید.

ترجمه: احسان محمد حسینی

منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا