گزارش تصویری از نمایشگاه ماشین زمان در استونی

شهر کوکروس Kukruse  در کشور استونی این روزها شاهد برپائی نمایشگاهی متفاوت و عجیب با مضمون تاریخ است . این نمایشگاه که ماشین زمان Time Machine  نام دارد به معرفی و ارائه شرایط ویژه و متفاوت زندگی مردم اروپا در قرون وسط می پردازد و آن چه که این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه های عادی متمایز می کند ، همکاری و مشارکت بازدیدکنندگان به عنوان بخشی از اجرای این پروژه است . این نمایشگاه از روز شنبه بیست و سوم ماه می سال جاری ( برابر با دو خرداد ماه ) آغاز به کار کرده و موضوع و محتوای این نمایشگاه نیز "  اردوگاه تاریخی وایکینگ ها در قرون وسطی " The medieval history Viking's camp  معرفی شده است .

به گفته برگزار کنندگان این نمایشگاه ، هدف اصلی از این پروژه ، کمک به تثبیت مفاهیم نظری در ذهن کودکانی است که دروس تاریخ را در مدارس خوانده و نیاز به فهم صحیح از آن دارند . کلیه افرادی که در این نمایشگاه حضور می یابند ، می توانند در بخش های مختلف آن شرکت کرده و در اجرای مراسم همکاری کنند . برنامه های مختلفی برای شرکت کنندگان در این نمایشگاه طراحی شده است که برخی از مهمترین آن ها عبارتند از : معرفی و شناخت صنایع دستی منطقه اسکاندیناوی در قرون وسطی که شرکت کنندگان ، شخصا با کمک مربیان به ساخت و تولید این محصولات خواهند پرداخت ، پخت غذاهای سنتی مرتبط با این دوره توسط شرکت کنندگان و در فضائی مشابه شرایط زندگی مردم قرون وسطی ، انجام بازی های فراموش شده مردم این سرزمین که در قرون وسطی به آن ها پرداخته شده و در پایان ، شرکت در جنگ ها و رزم هائی که بخشی جدائی ناپذیر از زندگی مردم این روزگار محسوب می شد .

گفتنی است پژوهشگران متعددی برای راه اندازی این نمایشگاه فعالیت کرده و نمونه های اصلی اشیا مورد استفاده در روزگار باستان دوباره سازی شده است . برای نمونه در این نمایشگاه ، کودکان با توپ های چرمی مشابه نمونه های قرون وسطی ، به انجام بازی های رایج این دوره پرداخته و یا با همان ظروف و مواد غذائی رایج در دوران پیشین به آشپزی پرداخته و با کمک سلاح های کپی برداری شده از جنگاوران این روزگار ، تیر اندازی کرده و می جنگند . در بخش دیگری از این نمایشگاه نیز ، لباس های سنتی و قدیمی مردم این منطقه که بخشی از فرهنگ و تاریخ آن ها محسوب می شود ارائه شده و تمامی شرکت کنندگان برای حضور در محوطه نمایشگاه ، باید لباس خود را با یکی از این لباس های باستانی تعویض کرده و سپس وارد شوند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا