آغاز آزمایش های بالینی داروی جدید آلزایمر

در پی ارائه و ساخت داروی جدید درمان کننده آلزایمر که آزمایش های اولیه آن روی حیوانات با موفقیت انجام شده است و نتایج به دست آمده از آن ها بسیار نتیجه بخش بوده ، پژوهشگران چینی از آغاز آزمایش های بالینی این دارو روی انسان خبر داده و اعلام کردند این دارو قرار است روی گروهی از بیماران داوطلب آزمایش شود .

این داروی جدید که AD16 نامیده می شود ، توسط توسط موسسه بهداشتی و زیست داروئی گوانژو Guangzhou Institute of Biomedicine and Health که به اختصار (GIBH) نامیده می شود ، طراحی و ارائه شده است . لازم به توضیح است که فعالیت های  این موسسه تحت نظر آکادمی ملی علوم چین Chinese Academy of Sciences انجام می شود . در همین زمینه دکتر هو ون هوئی Hu Wenhui مدیر تیم سازنده این دارو اعلام کرد : " در آزمایش های اولیه این دارو روی حیوانات آزمایشگاهی مانند خوکچه هندی ، تاثیر مثبت آن در بازیابی حافظه و افزایش توانائی های ادراکی اثبات شده است . "

وی در ادامه اظهاراتش تاکید کرد که داروی فوق ( AD16 ) ، دارای تاثیر ضد التهاب اعصاب neuroinflammatory بوده و قادر به کاهش دادن تاثیرات پروتئین آمیلوئید بتا amyloid beta protein روی سیستم اعصاب است . این ویژگی ، می تواند روند رشد و گسترش بیماری آلزایمر را کند کرده و به بهبود شرایط بیمار کمک کند .

متاسفانه در حال حاضر ده ها میلیون نفر را در سراسر جهان با عوارض ناشی از  بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می کنند و بیشترین قربانیان این بیماری را نیز افراد کهنسال تشکیل می دهد .  از سوی دیگر علی رغم تلاش های بین المللی برای درمان این عارضه ، هنوز هیچ نوع درمان قطعی برای این بیماری ارائه نشده است . در خاتمه لازم به توضیح است که با وجود سرمایه گذاری های کلان برای مداوای این بیماری و تلاش های متعدد ،  هنوز دلیل اصلی و عامل ایجاد کننده این بیماری کشف نشده است ولی مطالعات پژوهشگران نشان می دهد پروتئین آمیلوئید بتا در گسترش و رشد این بیماری ، تاثیری به سزا دارد .