تولید بارانی از بطری های پلاستیکی بازیافتی

شاید شما هم این هشدار دانشمندان را شنیده باشید که تا سال 2050، زباله های پلاستیکی در اقیانوس ها از ماهیان (از لحاظ وزنی) بیشتر خواهند شد.

در نقاط مختلف جهان، تلاش های زیادی برای کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی، کاهش حجم زباله های پلاستیکی و  بازیافت پلاستیک آغاز شده اند. به عنوان مثال، یک شرکت نیوزلندی از طریق بازیافت بطری های پلاستیکی معمولی که هر روز مورد استفاده قرار می دهیم، ژاکت بارانی تولید کرده است.

استفاده از بطری های پلاستیکی به عنوان مواد خام برای تولید نخ

شرکت Okewa که یکی از برندهای مطرح در حوزه تولید پوشاک در استرالیا و نیوزلند محسوب می شود، پروژه تازه ای را آغاز کرده است. کارشناسان این شرکت با سفر به تایوان، با جدیدترین فناوری توسعه یافته توسط محققان ژاپنی برای استفاده از بطری های پلاستیکی بازیافتی، ذوب و تبدیل آنها به نخ آشنا شدند.

از نخ تولید شده، پارچه مخصوص بارانی در تایوان تولید شده و به نیوزلند ارسال می شود که این بازه زمانی حدود 2 ماه به طول می انجامد.

اکنون این شرکت به دنبال جذب سرمایه 15 هزار پوندی در کیک استارتر (Kickstarter)، معروف ترین سایت برای جذب سرمایه و کمک به پروژه‌های نوآورانه، است تا تولید گسترده مجموعه جدید بارانی های زنانه و مردانه را آغاز کند.

این بارانی ضدآب در 6 مدل زنانه و مردانه طراحی شده و با قیمت 220 پوند از ماه نوامبر در بازار عرضه خواهد شد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: PA Tech

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا