ارائه سیستم نوین مدیریت شهری ایتالیا در کنگره شهر هوشمند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، این کنگره با حمایت وزارتخانه های ارتباطات، صنعت، تعاون، ورزش و کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان فناوری اطلاعات، پلیس فتا و دانشگاههای معتبر کشور ۲۴ و ۲۵ مردادماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

هدف از برگزاری کنگره بین المللی شهر هوشمند، ارائه مدل های شهر هوشمند در شهرهای مخلتف جهان از جمله بارسلون، پاریس و … است که این هدف با حضور نمایندگانی از ۱۰ کشور پیشگام در این حوزه نظیر اسپانیا، ایتالیا، کره جنوبی، یونان و … ، مورد بررسی قرار می گیرد.

از این رو قرار است سیستم مدیریت شهری توسط ماسیمیلیانو مندرینی استاد دانشگاه میلان ایتالیا و معمار، طراح و بنیانگذار مرکز طراحی و پلت فرم ساختمان سبز در کشور ایتالیا، در این کنگره ارائه شود.

ماسیمیلیانو مندرینی در این باره گفت: با توجه به اهمیت حفظ منابع طبیعی به ویژه در شهرهای بزرگ، جوامع مدرن و سیستم های مدیریت شهری جدید، توجه زیادی به فناوری های هوشمند داشته اند و قصد براین است که در کنگره جهانی شهر هوشمند تهران ۲۰۱۸ الگوهای شهر هوشمند در شهرهای مختلف جهان را ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد یک شهر هوشمند باید به تمامی زمینه ها توجه کرد و از جمله موضوعاتی که اهمیت ویژه ای برای تحقق این مهم دارد موضوع معماری و طراحی شهر هوشمند است، افزود: هوشمندسازی شهرها مزایای بسیاری به دنبال دارد و این موضوع برای کشوری مانند ایران که مشکلات زیادی در زمینه منابع طبیعی و آلودگی هوا دارد مهم است.

استاد و محقق دانشگاه پلی تکنیک میلان بیان کرد: یکی از مسائل کلیدی در موضوع هوشمند سازی شهرها توجه به فضای سبز شهر ها و لحاظ این موضوع در طراحی و معماری فضای شهری و در واقع حرکت به سمت شهرهای هوشمند سبز در آینده است که البته  این مهم به طور مبسوط در کنگره جهانی شهر هوشمند بررسی و واکاوی خواهد شد و تجربیات این حوزه در اختیار شرکت کنندگان در این کنگره قرار می گیرد.

وی گفت: در این کنگره اساتید و متخصصان برجسته ای از کشورهای مختلف جهان از جمله ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و … حضور خواهند داشت و در حوزه های مختلف شهر هوشمند در قالب پنل های تخصصی و کارگاه های آموزشی سخنرانی خواهند کرد.

عضو هیات علمی این کنگره تصریح کرد: برگزاری چنین کنگره هایی می تواند کمک شایانی به ارائه راه حل هایی از طریق تبادل آخرین اطلاعات در این حوزه کند و براین اساس در این کنگره مشکلات را شناسایی خواهیم کرد و با ارائه دستاوردها و تجربیات ما در پروژه های موفقیت آمیز در کشورهای مختلف از جمله ایتالیا و چین که بر اساس آخرین تکنولوژی و مواد پایدار طراحی شده اند، به ارائه راه حل هایی برای ایران خواهیم پرداخت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا