پرهیز از بخشی نگری راهی برای حفاظت و احیا تالاب های کشور

 حمید ظهرابی در بیست و سومین نشست کمیته راهبری طرح حفاظت از تالاب های ایران، موفقیت این طرح را ناشی از انجام اقدامات فرابخشی، فرایندهای پایین به بالا و تلاش برای جلب مشارکت مردم و سازمان های مرتبط و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های دولتی و غیر دولتی برای مدیریت هر چه کارآمد تر تالاب های کشور دانست.

وی گفت: تمام ذینفعان از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری باید اجرای برنامه های مدیریت زیست بومی مصوب تالاب های کشور را به عنوان اسناد بالادستی در دستور کار خود قرار داده و به منظور تقویت همکاری های بین بخشی تلاش کنند.
وی افزود: همچنین استفاده از تجارب و دستاوردهای موفق طرح حفاظت از تالاب های ایران در پروژه ' الگوسازی مشارکت مردم در احیا دریاچه ارومیه' برای بهره برداری در دیگر حوضه های آبریز تالابی کشور در دستور کار اعضای کمیته راهبری پروژه قرار گیرد.
طی این نشست به اشتراک گذاری منابع مالی با دفتر عمران ملل متحد برای حمایت و ادامه کار پروژه های بین المللی، معرفی و بومی سازی تجارب موفق بین المللی و همچنین بسیج منابع مالی برای حفاظت و احیای تالاب های کشور به عنوان اولویت های اصلی طرح حفاظت از تالاب های ایران معرفی شد.
همچنین در این نشست گزارش عملکرد طرح در 6 ماهه اول سال 2018 توسط ابوالفضل آبشت، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در حاشیه برگزاری این نشست نمایشگاهی از محصولات گروه بانوان زرینه و چیچست و عکس های برگزیده مسابقات عکاسی توسط طرح حفاظت از تالاب های ایران برگزار شد.
بیست و سومین نشست کمیته راهبری طرح حفاظت از تالاب های ایران با حضور معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های کشور، نمایندگان برنامه عمران ملل متحد، مدیران کل برخی استان های تالابی و نمایندگانی از ستاد احیای دریاچه ارومیه، وزارت نیرو، وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دفاتر مرتبط سازمان محیط زیست در سالن جلسات معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا