کاهش 40 درصدی مرگ مردان میانسال با 30 دقیقه ورزش روزانه

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، مطالعه محققان نروژی حاکی است که ورزش در مردان میانسال سبب سالم ماندن و به تاخیرانداختن مرگ نسبت به افراد هم سن بدون تحرک آنها می شود.

براساس این گزارش، در این مطالعه 5 هزار و 700 مرد 45 ساله از سال 1965 تاکنون یعنی به مدت پنج دهه مورد مطالعه قرار گرفتند. 

این تحقیقات نشان می دهد،مردانی که حدود 30 دقیقه در روز به مدت 6 روز در هفته ورزش می کردند خطر مرگ را به میزان 40 درصد نسبت به افرادی که تحرک نداشتند از خود دور کردند. 

دکتر آی.مین لی I-Min Lee استاد اپیدمولوژی و پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا و عضو تیم تحقیقاتی این پروژه می گوید:با استفاده از نتایج این تحقیق گسترده و طولانی و شواهد علمی آن می توان با قاطعیت گفت که ورزش بر طول عمر افراد تاثیر مستقیم دارد.

وی افزود:شواهد روشنی وجود دارد که انرژی انسان در اثر ورزش کردن افزایش می یابد و همین امر نرخ مرگ و میر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. 

به گفته وی، کاهش وزن، سلامت سیستم قلب و عروق که برای زندگی بسیار حیاتی است , دو نتیجه آشکار حاصل از ورزش روزانه مردان میانسال بود.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت سالانه حداقل 17 میلیون نفر درجهان جان خود را به دلیل بیماری های مختلف قلب و عروقی و یا سکته قلبی از دست می دهند. همچنین حداقل 2.8 میلیون نفر در جهان به علت چاقی جان خود را در جهان از دست می دهند

محققان در بخشی از نتایج این گزارش هشدار دادند که یافته ها ثابت کرده است که یک ساعت ورزش در طول هفته یا اختصاص دادن یک جلسه ورزش در طول هفته خطر مرگ را کاهش نمی دهد بلکه ورزش روزانه نتایج مطلوب در این زمینه را حاصل می کند.

پیشتر نیز نتایج مشابهی از یک مطالعه پزشکی توسط محققان سوئدی در این زمینه منتشر شده بود. 

طبق این گزارش ورزش کردن برای همه گروه های سنی آثار مفید و سلامت بخشی به همراه دارد اما ورزش کردن برای افراد میانسال به معنی کسب پنج سال طول عمر بیشتر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا