9 شرکت کره‌ای توانمندی‌های خود را به شرکت‌های ایرانی معرفی کردند

 در راستای ایجاد فرصت‌های همکاری مشترک میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی، 10 شرکت ایرانی نشست مشترکی با شرکت‌های خصوصی کره‌جنوبی برگزار کردند.هدف از این نشست بررسی و شناخت فرصت‌هایی برای انجام تحقیق و توسعه‌ مشترک، تولید مشترک محصول، سرمایه‌گذاری مشترک در ایران یا کره‌جنوبی و فعالیت مشترک در بازارهای جهانی است.

 

این نشست با همکاری ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو و به دعوت مؤسسه‌ علم و فناوری کره (KIST) برگزار شد. تبادل فناوری، فروش و تولید مشترک از جمله مباحث کلیدی مطرح شده در این نشست بود.

فاز اول این برنامه 10 اردیبهشت 97 در ایران برگزار شد که در آن 9 شرکت کره‌ای توانمندی‌های خود را به شرکت‌های ایرانی معرفی کردند. طرفین امیدوارند تا نمایشگاه فناوری‌ نانو امسال که مهرماه برگزار خواهد شد، این مذاکرات به نتیجه رسیده و قراردادهای همکاری میان شرکت‌های ایرانی و کره‌ای منعقد شود.

گروهی متشکل از 55 شرکت‌ کره‌ای زیر چتر حمایت KIST تحت عنوان KClub فعالیت دارند. KIST قصد دارد تا به شرکت‌های عضو KClub برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی کمک کند. از سوی دیگر شرکت‌های ایرانی نیز تحت حمایت ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار دارند که این گروه نیز تحت عنوان IClub فعالیت می‌کنند. این نشست فرصت مناسبی برای ایجاد همکاری میان گروه KClub کره و IClub ایران است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا