ایران جایگاه پانزدهم علم زیست فناوری دنیا رادارد اما در تجاری سازی آن رشدنیافته است

 دکتر مصطفی قانعی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه نخستین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه ایران در جهت توسعه تجاری سازی زیست فناوری قدم برداشته است افزود: هدف ستاد توسعه زیست فناوری این است که بازار سرمایه را به سمت و سویی ببرد که زیست فناوری در زندگی مردم ورود کند.

وی بیان کرد: ورود زیست فناوری به زندگی مردم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از استراتژی های ستاد زیست فناوری است، به طوری که اکنون حدود 200 نفر از متخصصان کشور با رتبه های برتر کشور در ستاد توسعه زیست فناوری کشور فعالیت می کنند.

قانعی اظهارکرد: زیست فناوری به عنوان یکی از مهمترین فناوری های قرن بیست و یکم و یکی از هفت فناوری کلیدی قرن حاضر در توسعه و تامین نیازهای بشر و امنیت بهداشتی ، اققتصادی و غذایی کشور نقش اساسی ایفا کرده و در چند دهه اخیر در سرنوشت اقتصادی- اجتماعی جوامع زمینه ساز تغییرات جدی بوده و خواهد بود.

وی گفت: دستیابی به سه درصد از سهم بازار جهانی زیست فناوری در افق چشم انداز سال 1404 یکی از هدف گذاری ها در حوزه علم و فناوری در استاد بالادستی کشور است که این امر با همکاری انجمن های علمی و افراد فرهیخته کشور انجام خواهد شد.

قانعی خواستارهمکاری محققان و اساتید با گروه های پژوهشی ، کشاورزی ، تجارت، صنعت و بیوتکنولوژی ، محیط زیست و توسعه نیروی انسانی ستاد توسعه زیست فناوری شد.

*** ارایه 110 مقاله درنخستین همایش بین المللی بیوتکنولوژی ایران
دکترسیروس زینلی دبیرعلمی نخستین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران گفت: هزارو 100 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که 10 درصد از این مقالات با داوری، برای ارایه در این همایش به صورت پوستر و سخنرانی انتخاب شدند.زینلی بیان کرد: در مدت زمان برگزاری این همایش علاوه بر سخنرانی ها، نشست های تخصصی و کارگاه های مختلفی درنظر گرفته شده است.
اولین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران از امروز سوم خرداد ماه سال جاری به مدت سه روز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا