با برترین‌های دانش «تولید مثل» ایران آشنا شوید

 اولین کنگره و جشنواره تولید مثل از سوی انجمن جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل پژوهشگاه ابن‌سینا و با همکاری مراکز تحقیقاتی در حوزه باروری و ناباروری از روز شنبه دوم خرداد ماه در سالن همایش‌های رازی آغاز به کار کرد.در این کنگره در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام به معرفی برترین‌های حوزه تولید مثل در بخش‌های محققان پیشکسوت، پژوهشگر برتر جوان، پژوهشگر برتر ایرانی در سطح بین‌الملل ،پایان‌نامه برتر و مقاله برتر شد.

برگزیدگان بخش چهره‌های پیشکسوت برگزیده

در بخش برگزیدگان بخش چهره‌های پیشکسوت برگزیده، پروفسور صفا الحسنی به عنوان پژوهشگر حوزه بین‌المللی و فردی که خدمات بسیاری برای راه‌اندازی مرکز ناباروری در ایران ارائه داده معرفی شد. وی همچنین جزو پیشروان علم IVF در ایران بوده است.

 

دکتر پرویز هورشتی از دیگر برگزیدگان این بخش بود که در حوزه تولید مثل دامپزشکی خدمات شایانی را ارائه کرده است. وی همچنین سهم قابل توجهی در پیشرفت‌های تکنولوژی این رشته داشته است.

محمدحسین امیرارجمند که موفق شده اولین نوزاد حاصل از IVF در ایران را با همکاری دکتر افلاطونیان انجام دهد به عنوان دیگر برگزیده این بخش از جشنواره بین‌المللی تولید مثل معرفی شد. وی از لحاظ تکنیکی جزو اولین فراگیران این علم در ایران به شمار می‌رود.

همچنین دکتر کاظم پریور از اساتید علم بیولوژی تکوینی در ایران است که به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد. هم اکنون بسیاری از دانشمندان و اساتید این رشته در ایران از دانشجویان وی بوده‌اند.

پژوهشگر برتر ایرانی

به گزارش ایسنا در بخش پژوهشگر برتر ایرانی نخستین جشنواره بین‌المللی تولید مثل مرضیه تولایی دانشجوی دکترای زیست شناسی تکوینی معرفی شد . وی در نگارش بیش از دهها مقاله علمی در حوزه بیولوژی اسپرم و نقش سلامت اسپرم بر نتایج روش‌های کمک باروری نقش عمده‌ای ایفا کرده است. وی هم اکنون در پژوهشگاه رویان به تحقیق و پژوهش مشغول است.

در بخش پژوهشگر برتر ایرانی در حوزه بین‌الملل نیز دکتر داوود صبور معرفی شد. وی درحوزه بیولوژی سلول‌های زایا مشغول به فعالیت و تحقیق بوده و در حال حاضر دومین مقطع پسا دکتری خویش را در دانشگاه کلن آلمان می‌گذراند.

مقاله برتر

در بخش مقاله برتر جشنواره بین‌المللی تولید مثل نیز غزاله اسلامیان دانشجوی دکتری تخصصی تغذیه دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شد. وی در تالیف دهها مقاله علمی مشارکت داشته و پایان‌نامه وی در زمینه نقش مکمل‌های غذایی و اسیدهای چرب بر باروری حائز اهمیت ویژه‌ای بوده چرا که منشاء تالیف چندین مقاله علمی پژوهشی بوده است.

در بخش پژوهشگر برتر جوان نیز دکتر محسن شرفی معرفی شد. وی در عرصه تحقیقات تولید مثل حوزه دامی مشغول به پژوهش است و هم اکنون به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در حوزه فیزیولوژی تولید مثل و تراریخت سازی مشغول به فعالیت و پژوهش است.

پایان‌نامه برتر

همچنین در بخش پایان‌نامه برتر نیز دکتر مریم توکلی معرفی شد. وی پس از تحصیلات پزشکی خود با تمرکز بر روی مباحث ایمونولوژی به بحث ایمنی در باروری و بارداری علاقه‌مند شده و تحقیقات خود را در این زمینه متمرکز کرده است. پایان‌نامه وی با عنوان "اثرات ویتامین D3 و گیرنده آن بر روی بارداری و سقط " منشاء چندین مقاله علمی در مجلات معتبر بین‌المللی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا