حرکت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان از رسالت‌های جهاد دانشگاهی است

 دکتر حمیدرضا طیبی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه الگوسازی در فعالیت‌های علمی و فرهنگی در چهار حوزه فرهنگی، پژوهش‌، فناوری و آموزش هدف جهاد دانشگاهی است، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی در قسمت‌های مختلف فعالیت مانند سازمان فعالیت‌های قرآنی به دنبال گسترش فهم قرآن در بین دانشگاهیان هستیم و خبرگزاری بین‌المللی ایکنا در این راه اطلاع‌رسانی می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی را از جمله بخش مهم در حوزه معاونت فرهنگی عنوان و تصریح کرد: مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی از جمله بخش‌های این معاونت است که تبیین سیره امام و رهبری را در دستور کار قرار دارد و در این راه فعالیت می‌کند و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران نیز در حال تلاش برای انجام وظایف سازمانی خود در بدنه نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی هستند.

طیبی در تبیین برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری تصریح کرد: رسالت ما در این زمینه الگوسازی فرهنگ کار و پیگیری تجاری‌سازی و حرکت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان متکی بر تولید ملی با انجام کارهای شاخص است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه آینده علم پزشکی از دارودرمانی به سمت سلول‌درمانی می‌رود، خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و در خدمت بخش درمان قرار گرفته است و در حوزه‌ی درمان ناباروری نیز موفقیت‌های قابل توجهی در پژوهشگاه رویان کسب شده است .طیبی فعالیت‌های علمی در جهت درمان سرطان سینه، فعالیت فرستنده‌های رادیویی، فعالیت در حوزه نفت و دیگر زمینه‌های ملی را از جمله فعالیت‌های جهاد دانشگاهی عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی فعالیت‌های قابل‌ توجهی توسط جهادگران انجام‌ شده است.

وی کمک به اشتغال فارغ‌التحصیلان را از دیگر دغدغه‌های جهاد دانشگاهی عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه گیاهان دارویی کارهای خوبی در استان ایلام هم در جهت کاشت گیاهان بومی و هم اهلی سازی و تکثیر گیاهان دارویی غیربومی انجام شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دیدار خود با استاندار ایلام گفت: استاندار پیشنهادهای خوبی در زمینه بارور کردن ابرها، مقابله با ریزگردها و کمک به صنعت پتروشیمی در استان داده‌اند که پس از بررسی‌های لازم زمینه همکاری ایجاد خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ضمن ارزشمند توصیف کردن فعالیت‌های این نهاد انقلاب در سطح کشور و استان گفت: جهاد دانشگاهی جهاد خودکفایی علمی بعنوان یکی از خواسته‌های امام راحل بود که توانست موضوع خودباوری و استقلال علمی را در عمل نشان دهد.

وی ادامه داد: این نهاد مقدس با هدف نهادینه‌ کردن روحیه خوداتکایی و خودباوری در بین دانشگاهیان در راستای عدم وابستگی علمی به کشورهای دیگر تشکیل شد و در طول دوران بعد از تأسیس برکات زیادی در عرصه‌های علمی و پژوهشی به ارمغان آورده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خودکفایی علمی را بهترین راه مقابله با تحریم و تهدید دشمنان عنوان و ابراز امیدواری کرد با تلاش جوانان باانگیزه در این نهاد مقدس شاهد بالندگی هر چه بیشتر فعالیت‌های علمی باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا