بهبود وضعیت تقلب‌های علمی در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش سیناپرس ، دکتر احمدرضا بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای طرح "حمایت از پژوهش‌های دانش‌آموختگان دکتری" در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح، دانشجویان مقطع دکتری بلافاصله پس از فارغ التحصیلی می‌توانند برای انجام طرح پژوهشی سابق خود یا پژوهشی جدید با اساتید قرارداد تنظیم کنند و دانشگاه نیز حمایت اندکی از آن‌ها خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگرچه این طرح  به تازگی اجرایی شده اما به سرعت مورداستقبال قرار گرفته و در عرض سه ماه، تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان دکتری از آن استفاده کرده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اولویت‌های پژوهشی این دانشگاه، گفت: ارتقای کیفیت پژوهشی، کاربست دانش در جامعه، نهادسازی برای تاسیس حلقه‌های مفقوده، توسعه زیرساخت‌ها، تقویت نظارت‌ها، ماموریت محور کردن پژوهش، تقویت نقاط دارای مزایای نسبی و سپردن ماموریت‌های ویژه به آن‌ها از جمله اولویت‌های پژوهشی ما در سال جاری به‌شمار می‌رود.

وی در خصوص حمایت‌های پژوهشی از دانشگاه فردوسی نیز عنوان کرد: حمایت‌های پژوهشی بستگی به عملکرد دانشگاه‌ها و میزان ورودی و خروجی، پذیرش دانشجو، تعداد تولید مقالات و ارتباط آنها با صنعت دارد.

بهرامی در پایان با اشاره به اینکه وضعیت تقلبات علمی در دانشگاه فردوسی روند امیدوارکننده‌ای داشته است، خاطرنشان کرد: برخورد بسیار شدیدی با تخلفات صورت گرفته و اخلاق پژوهشی را جدی گرفته‌ایم و با مواردی که داشتیم برخورد شد و این روند، بازخورد مطلوبی در اصلاح امور به دنبال داشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا