روغن و صابون بهداشتی شترمرغ تولید شد

 مظاهر نیکخواه گفت: با توجه به ویژگی‌های متعدد روغن شترمرغ، پس از انجام آزمایش های اولیه، امکان تولید محصولاتی مانند کرم‌های آرایشی و بهداشتی و ضدآفتاب از این روغن وجود دارد.

وی به راه اندازی کارگاه نیمه صنعتی تولید روغن و صابون بهداشتی شترمرغ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اشاره کرد و افزود: هسته فناور شترمرغ چهارمحال و بختیاری با ایده تولید روغن و صابون فرآوری شده در مرکز رشد واحدهای فناور این واحد دانشگاهی مستقر شد. این هسته فناور در حال ثبت اختراع محصول خود با عنوان کرم ضدآفتاب شترمرغ و ایجاد شرکت دانش بنیان نوپا است.

تولید منسوجات نمدی در واحد شهرکرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان به عنوان قطب تولید نمد در کشور مطرح است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بر پایه تجربیات موجود در استان و با همکاری یک واحدفناور مستقر در مرکز رشد این دانشگاه، قصد راه‌اندازی کارگاه تولید منسوجات نمدی خاص مانند کفش (برای اولین بار در ایران) را دارد.

وی ادامه داد: یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در زمینه تولید محصولات نمدی (از جنس پشم طبیعی گوسفند) فعالیت می کند و این واحد با ماموریت حفظ و ارتقا دستاوردهای صنایع دستی از جنس نمد طبیعی تاسیس شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: بخش تحقیق و توسعه این واحد در حال ارائه محصولات جدید تولیدی از نمد به بازار است و تاکنون محصولاتی چون محافظ کمر، تشک طبی و کمربند طبی را به بازار عرضه کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا