پیوست فرهنگی موبایل آماده ارایه به شورای عالی فضای مجازی است

محمد انتظاری روز یکشنبه در حاشیه آغاز به کار دومین نمایشگاه بومی سازی صنعت سایبری در مرکز ملی فضای مجازی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پیوست قرار است در جلسات آتی شورای عالی فضای مجازی بررسی شود.وی همچنین در خصوص تشکیل جلسات شورا گفت: بنابر حکم مقام معظم رهبری دوره اعضای شورای عالی فضای مجازی در حال اتمام است اما تا انتصاب اعضای جدید جلسات شورا می تواند با همان اعضای قبلی دنبال شود.

*** طراحی برنامه ملی آموزش و ارتقای سواد رسانه ای در کشور

رییس مرکز ملی فضای مجازی از طراحی برنامه ملی آموزش و ارتقای سواد رسانه ای در کشور خبر داد و گفت: اکنون در اواسط طراحی این برنامه هستیم و سازمان های عمده کشور مانند وزارت علوم تحقیقات وفناوری وسازمان صدا وسیما درگیر این موضوع هستند وقرار است بعد از تصویب در کمیسیون مربوطه در مرکز ملی فضای مجازی اجرایی شود.
به گفته انتظاری برنامه ملی آموزش از طریق فضای مجازی قرار است از طریق وزارت علوم تحقیقات و فناوری اجرایی شود.

*** برنامه کلان استفاده از رسانه های اجتماعی تا 3 ماه آینده به شورای عالی فضای مجازی ارایه می شود

انتظاری در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی خارج از کشور نیز گفت: یکی از طرح های فوری 28 گانه مرکز ملی فضای مجازی استفاده از رسانه های خارج از کشور برای ارایه فرهنگ خود و ارتباط با اجتماعات خارج از کشور است که چندین دستگاه مانند سازمان فرهنگ وارتباطات و سازمان تبلیغاتی اسلامی و وزارت امور خارجه جلساتی را تشکیل داده ایم . وی خاطر نشان کرد: تا 3 ماه آینده برنامه کلانی در این زمینه به شورای عالی فضای مجازی ارایه می دهیم .

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: درعین حال که این برنامه های کلان به شورای عالی فضای مجازی می رود این فعالیت ها شکل می گیرد وسازمان ها با یکدیگر هماهنگ می شوند.وی همچنین در خصوص استفاده ازشبکه های اجتماعی گفت: سیاست های کلان شوراها در خصوص رسانه های اجتماعی تدوین شده و آماده ارایه به شورای عالی فضای مجازی است.

 به گزارش ایرنا ،وی افزود: در این زمینه تشکل های بسیاری به صورت خودجوش در کشور فعالیت می کنند اما اعتقاد داریم که باید شبکه های تخصصی در فضای مجازی در همه حوزه های تخصصی ایجاد شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا