«مدرسه تابستانه انرژی و کسب و کار» برگزار می‌شود

 دکتر یدالله سبوحی، دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست، درباره برگزاری این دوره آموزشی گفت: مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست، برای تیم‌های برتر «نخستین دوره مسابقات نوآوران انرژی و محیط زیست» و تبدیل خلاقیت‌های آنان به فناوری، مدرسه تابستانه انرژی و کسب و کار را برگزار می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: در «نخستین دوره مسابقات نوآوران انرژی و محیط زیست»، دانشجویان با تشکیل تیم‌های دانشجویی در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش آلایندگی زیست‌محیطی به رقابت می‌پردازند و برای تیم‌های برتر و تبدیل خلاقیت آن‌ها به فناوری، دوره‌های آموزشی با عنوان «مدرسه تابستانه انرژی و کسب‌وکار» برگزار می‌شود.

سبوحی درباره برنامه‌های اجرایی این مدرسه یادآور شد: علاوه بر آموزش‌های تخصصی مرتبط با موضوع مسابقه، برنامه‌های دیگری ازجمله برگزاری دوره‌های کسب‌وکار و کارآفرینی و سایر مهارت‌های لازم نیز در مدرسه تابستانه انرژی و کسب‌وکار اجرا می‌شود.

دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست، تصریح کرد: تیم‌های منتخب بعد از طی این دوره آموزشی، ساخت نمونه صنعتی دستگاه خود را در یک فرصت سه ماهه آغاز می‌کنند و این مرکز طی فرصت سه ماهه، خدماتی نظیر مشاوره و راهنما، مکان اداری، رایانه، تأمین تجهیزات و قطعات ضروری را ارائه می‌دهد.به گفته وی، بعد از گذشت این دوره، دستاوردها برای جلب سرمایه‌گذاران به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

 

برگزاری مسابقه ساخت دوچرخه هیبریدی

سبوحی درباره برگزاری مسابقه ساخت دوچرخه هیبرید با بیان این‌که، این مسابقه برای ایجاد بستر خلاقیت و نوآوری در زمینه انرژی و محیط زیست است، درباره شرایط موردنیاز برای شرکت در مسابقه گفت: ایمنی دستگاه، اقتصادی بودن هزینه ساخت، قابلیت استفاده در خیابان‌های تهران با شیب بالا در مناطق شهری و روستایی کشور با توجه به محدودیت‌ها و قابلیت‌های آن، استفاده از انرژی دوچرخه‌سوار و انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی ناشی از تغییر شیب مسیر، کم وزن بودن دوچرخه، تهیه دفترچه طراحی دستگاه، به همراه برآورد هزینه و جزئیات اجرایی و توجه به نیازهایی از قبیل پارک و توقف، ازجمله شرایط مورد نیاز حضور در این مسابقه عنوان می‌شود.

دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست با اشاره به برگزاری مسابقه ساخت دوچرخه هیبرید اظهار کرد: این مسابقه در سه مرحله اندازه‌گیری حداکثر سرعت توسط دستگاه تست، پیمودن مسیر با سطوح شیب‌دار، حداکثر استفاده از انرژی‌های محیط و پیمودن مسیر مسطح بدون پا زدن برگزار می‌شود.

سبوحی درباره ساخت دوچرخه ایده آل گفت: یک دوچرخه ایده آل باید دارای قابلیت پیمودن مسیر مسابقه در کمترین زمان، حداقل وزن و هزینه در مجموعه سیستم هیبرید و ایمنی بالا باشد تا بتواند نیازهای کاربران را به خوبی برطرف کند.

به گزارش ایسنا،وی درباره جوایز تیم‌های برتر این مسابقه بیان کرد: شرکت در مدرسه تابستانی انرژی، عضویت افتخاری در مرکز نوآوری و توسعه فناوری ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست، ارائه گواهی‌نامه شرکت در مسابقات و یکسری جوایز ارزنده‌ ازجمله عناوین جوایز تیم‌های برتر این مسابقه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا