تاثیر مصرف سبزیجات در پیشگیری از پوسیدگی دندان

پژوهشگران اسکاتلندی در ادینبورگ ، دریافتند که مواد طبیعی موجود در گیاهان که به نام مواد trans-chalcone مشهور هستند ، می توانند از فعالیت باکتری های ایجاد کننده جرم های دندانی که اسید تولید کرده و سبب پوسیدگی دندان ها می شوند ، جلوگیری کنند . بر اساس مطالعات فوق ، یکی از گیاهانی که دارای این ماده مهم است ، ریشه شیرین بیان محسوب می شود .

در این مواد گیاهی ، نوعی آنزیم وجود دارد که از رشد و پیشرفت و گسترش باکتری ها در محیط داخل دندان پیشگیری کرده و به این باکتری ها اجازه متصل شدن به دندان ها و ایجاد عارضه Streptococcus mutans  را نمی دهد . به این ترتیب ، این باکتری ها در محیط دهان رشد نکرده و در پایه دندان ها مجتمع نخواهند شد و به تبع آن از پوسیدگی دندان ها پیشگیری می شود .  

در همین زمینه دکتر دومینیک کامپوپیانو Dominic Campopiano از دانشکده شیمی دانشگاه ادینبورگ School of Chemistry at the University of Edinburgh ، در نشستی خبری اعلام کرد : " این کشف شگفت انگیز نشان دهنده اهمیت و پتانسیل بالای این گروه از مواد طبیعی موجود در غذاها است که نقشی مهم در فناوری های بهداشتی ایفا می کنند . ما در حال گسترش مطالعات خود در این زمینه هستیم و تلاش می کنیم مواد مشابهی را یافته و به صورت عمده در محصولات مورد توجه مصرف کنندگان  ارائه کنیم .  "

شایان ذکر است که پوسیدگی دندان ها و خرابی آن ها علاوه بر تاثیرات نامطلوبی که در سلامت فک و دهان انسان دارد ، نقشی مستقیم در سلامت عمومی بدن و کارکرد سایر اعضای آن دارد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا