پارکر به سپر حرارتی مجهز می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، کاوشگر خورشیدی "پارکر"(Parker Solar Probe) ناسا در آخرین مراحل آمادسازی خود به سر می‌برد و محققان اکنون در حال مقاوم‌سازی آن و تقویت جدی بدنه آن هستند.

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد این فضاپیما به یک محافظ حرارتی 2.5 متری مجهز شده است که وقتی این کاوشگر در اواخر سال 2024 به فاصله 6.5 میلیون کیلومتری خورشید برسد، قابلیت مقاومت در دمای 2500 درجه فارنهایت را دارد.

مهم این است که دمای داخل این فضاپیما در چنین شرایطی، مطبوع باقی می‌ماند و تجهیزات پردازش اطلاعاتی که در مورد کرونا(بیرونی‌ترین لایه اتمسفر خورشید) جمع‌آوری شده است را از شر آسیب مصون نگه می‌دارد.

ضمن اینکه یک پوشش سفید که مخصوص بازتاب انرژی خورشید طراحی شده است، روی سپر حرارتی اسپری می‌شود.

این سپر که حدود 73 کیلوگرم وزن دارد، در واقع یک ساختار بسیار سبک وزن محسوب می‌شود که از دو پنل و یک هسته فومی 4.5 اینچی که 97 درصد آن هوا است، ساخته شده است.

با توجه به این که کاوشگر خورشیدی پارکر با سرعت 692 هزار کیلومتر بر ساعت سفر می‌کند که طبق گفته ناسا به اندازه کافی سریع است تا شما را در یک ثانیه از فیلادلفیا به واشنگتن برساند، یک بدنه نازک برای رسیدن به مدار مقرر نیاز است.

کاوشگر خورشیدی پارکر در تاریخ 4 اوت به فضا پرتاب خواهد شد. سفر آن آغاز یک ماموریت 60 ساله برای پرواز در نزدیک ترین فاصله ممکن به خورشید است. پرواز در فاصله چهار میلیون مایلی(6.5 میلیون کیلومتری) زمین، یعنی نزدیک‌ترین فاصله یک کاوشگر به خورشید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا