پیوست فرهنگی هر چه زودتر در اختیار کمیسیون فرهنگی قرار گیرد

 احمد سالک کاشانی روز یکشنبه در مراسم آغاز به کار دومین نمایشگاه بومی سازی صنعت سایبری در مرکز ملی فضای مجازی با اعلام این مطلب افزود: انتظار داریم با قرار گرفتن هر چه سریعتر پیوست فرهنگی کارگروهی در این زمینه تشکیل شود تا بتوانیم کاربران فضای مجازی را در فضای فرهنگی اسلامی ایرانی قرار دهیم.

وی اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آلمان و برزیل تلاش می کنند تا اطلاعات خود را دیجیتالی کرده و با ایجاد زیرساخت های مناسب تلاش می کنند فضای مجازی خود را جدا کنند.

سالک با بیان اینکه ما توانایی داریم تا امنیت خود را خود تامین کنیم گفت: باید از این توانمندی استفاده کرده و مدیریت این فضا را در دست بگیریم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم افزایش تولید محتوا گفت: با این کار می توان خانواده های ایرانی در درجه اول مصون نگه داشت.رییس کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در فضای مجازی نیازمند تشکیل یک جبهه عظیم و با سیاست های هم افزا به منظور تامین محتوای وامنیت بومی در فضای مجازی هستیم .

سالک با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: دراین سیاست ها توجه به حرکت فعالان بخش خصوصی ونیز جوانان اهمیت داده شده ؛ در تحقق اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان نقش به سزایی دارد.

وی افزود: این مساله در فضای مجازی باید در زمینه تولید محصولات دانش بنیان و تولید محتوای بومی دنبال می شود .وی فرهنگ، اقتصاد- اقتصاد ملی و امنیت سه مقوله به همه پیوسته عنوان کرد و گفت: در فضای مجازی هر کدام از این بحث ها بدون دیگری قابل تایید نیست که باید این امر در نظر گرفته شود .

وی همچنین درخصوص ایجاد شبکه ملی ارتباطات در کشور گفت: این شبکه باید خدمات را در منزل مردم ارایه دهد و یکی از مشکلات در این زمینه مشکل مدیریتی است که باید حل شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا