تولید پودری برای درمان بیماران دیابتی

به گزارش سیناپرس؛پروین علیپور نصیرمحله، دانشجوی دکتری رشته زمین شناسی زیست محیطی از دانشگاه آیوه امریکا در دبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این طرح، ابتدا کلاهک میوه بادمجان را بر روی چند موش که مبتلا به دیابت نوع یک و دو بودند، آزمایش کردم که نتیجه بسیار معجزه آسایی نشان داد و در نمونه انسانی نیز افراد زیادی داوطلب شدند و پس از استفاده از این محصول نتیجه مثبتی بر روی آنها حاصل شد.

وی با بیان این‌که احتمال این‌که این داروی گیاهی لوزالمعده را وادار به ترشح مرتب انسولین کند وجود دارد، گفت: نتیجه‌گیری این عمل نیازمند کار علمی است.

علیپور خاطرنشان کرد: این اختراع در اظهارنامه با شماره 139650140003008337 در اداره ثبت اختراعات ایران در مرحله استعلام است.

وی با تاکید بر این‌که از میوه بادمجان موفق به تولید پنج محصول شده است، یادآور شد: تولید رنگ خوراکی از پوست بادمجان نخستین طرحی بود که داشتم؛ این رنگ خوراکی دارای خواص ضد بیماری سرطان است که از تبدیل شدن سلول سالم به سلول سرطانی جلوگیری می‌کند.

علیپور، تولید آرد خوراکی از پوست خشک بادمجان، تولید کود طبیعی و یا مکمل‌های غذایی ماهی از کاسه میوه بادمجان را از دیگر دستاوردهای خود از میوه بادمجان عنوان کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا