رود سرخ

این منطقه برای بیوولوژیست ها و دانشمندان ناسا به مکانی برای کشف ناشناخته ها، و برای عکاسان به بهشتی برای خلق آثار هنری، تبدیل شده است. هر ساله گردشگران زیادی برای تماشای این رودخانه و داشتن تجربه ای نزدیک به بودن در سیاره ای دیگر به اینجا می آیند و با احتیاط بر سنگ هایش قدم می زنند.

به مدت پنج هزار سال، اهالی شبه جزیره ایبری، فقینی ها، یونانی ها و مورها، کوه های اطراف این رودخانه را به دنبال طلا، مس و برنز حفاری می کردند. این منطقه برای مدتی رها شده ماند تا اینکه هزاره ها گذشتند و در سال ۱۷۳۴ دولت اسپانیا، شروع به حفر معادنی عمیق در منطقه کرد.
به دنبال استخراج عناصر سنگین از این معادن و وارد شدن آن ها به آب رودخانه، در تمامی این سال ها، اکوسیستم و حتی رنگ آن تغییر کرد و رودی که شاید روزگاری پرنده ها از آن ماهی می گرفتند، پناهگاه باکتری ها شد. رنگ قرمز رود که در اعماق جانش نشسته، به علت وجود آهن محلول در آن و هوازدگی دیگر فلزات است.
در سال ۲۰۰۱، به علت مشکلات زیست محیطی که در این منطقه به وجود آمد، قانونی مبنی بر تعطیلی معادن تصویب شد.
هرچند که در سال ۲۰۱۰ به دنبال افزایش قیمت مس، صاحبان معادن تمام تلاش خود را برای بازگشایی انجام دادند ولی بخت با رودخانه سرخ همراه بود و قانون تغییری نکرد.

این منطقه در شهر ریو تینتو در ۶۵ کیلومتری شمال غربی منطقه " Seville " و ۲۳۰ کیلومتر بعد از منطقه " Pyrite Belt " قرار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا