جایگاه رشد یافته ای در تجاری سازی محصولات زیست فناوری نداریم

مصطفی قانعی امروز در اولین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی که در سالن همایش دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، گفت: ما در حال حاضر با اقدامی که در سطح کشور به عنوان ستاد توسعه زیست فناوری با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مدیریت می شود، مفتخریم انجمن های فعال در این حوزه، محققین و توان علمی را گرد هم بیاوریم و اقداماتی را برای رساندن علم و فناوری به جایگاه خود، انجام دهیم.

وی افزود: اقدام بعدی ما این است که بازار سرمایه را به سمت محصولات بیو هدایت کنیم تا یافته های فناورانه مان را به زندگی مردم وارد کرده و از این طریق فقر را با زیست فناوری کمتر کنیم. این برای ما یک شاخص است.

قانعی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم در بیانات خود تاکید کردند که مردم باید نتیجه فناوری را در زندگی خود حس کنند، اظهار داشت: این موضوع برای ما یک استراتژی علمی در ستاد زیست فناوری به شمار می رود که در حال حاضر هم پیگیر آن هستیم.

وی اظهار داشت: ما آمادگی داریم از این به بعد از کل ظرفیت علمی کشور استفاده کنیم. البته هم اکنون تعداد ۲۰۰ نفر از محققان و اساتید با ستاد زیست فناوری همکاری می کنند.

دبیر ستاد زیست فناوری افزود: امیدواریم که همکاری های ما در حوزه پژوهشی در صنایع، کشاورزی، بیوتکنولوژی، محیط زیست با محققان و اساتید افزایش پیدا کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا