اجاقی با صفحه خورشیدی ابداع شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، چندی است که اجاق‌های خورشیدی برای استفاده در پیک نیک مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما یک مشکل بزرگ بر سر راه استفاده از آنان وجود دارد و آن، عدم وجود خورشید در نیمی از شبانه‌روز است."گوسان"(GoSun) این مشکل را با استفاده از یک صفحه خورشیدی حل کرده است.

این اجاق در هنگام روز از انرژی مستقیم خورشید برای پخت غذا استفاده می‌کند و همزمان، صفحه خورشیدی برق تولید کرده و آن را در یک پاوربانک ۴۵ هزار میلی آمپر ساعتی ذخیره می‌کند، بدین ترتیب، اجاق در شب هم قابل استفاده خواهد بود."گوسان" از دو بازتابنده سهمی‌وار که اشعه خورشید را بر روی سینی میانی که به شکل لوله است، متمرکز می‌کنند و با این کار موجب پختن مواد داخل اجاق می‌شوند، تشکیل شده است. این سینی توسط شیشه بوروسیلیکات عایق‌بندی شده است و برای پختن گوشت، سبزیجات یا هر چیز دیگری کارایی لازم را دارد.

فناوری به کار گرفته شده در "گوسان" به گونه‌ای طراحی شده که حتی در روزهای سرد یا ابری نیز قادر به بهره‌گیری از نور خورشید و گرمای محیط است.

این اجاق به عنوان یک اجاق ترکیبی یا هیبریدی خورشیدی-الکتریکی توصیف شده است. به این معنی که شما می‌توانید غذای خود را با نور خورشید طبخ کنید، اما المنت گرم‌کننده الکتریکی یکپارچه جدید که زیر سینی اجاق تعبیه شده به این معنی است که لازم نیست آخرین پرتوهای خورشید را برای پختن شام تعقیب کنید.

شرکت سازنده می‌گوید که این اجاق قادر است با سرعت یکسان با یک اجاق معمولی غذا را طبخ کند، اما مصرف انرژی آن پنج برابر بهینه‌تر است.وزن این اجاق ۴.۵ کیلوگرم و مبلغ پیش‌سفارش آن ۲۹۹ دلار اعلام شده است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود؛ این اجاق از ماه آوریل سال آینده عرضه خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا