کوالکام تراشه‌ی QCC3026 را ارئه کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، شرکت کوالکام تکنولوژی اینترنشنال که زیرمجموعه‌ای از کوالکام است، روز گذشتخ از تراشه‌ی QCC3026 رونمایی کرد. این تراشه که مخصوص ایرباد‌های بی‌سیم رده‌پایین طراحی شده است از فناوری TrueWireless شرکت کوالکام بهره می‌برد. QCC3026 قرار است توازنی بین عملکرد و قیمت برقرار کنند تا تولیدکنندگان بتوانند ایرباد‌های بلوتوثی با قابلیت‌های ویژه‌ای را تولید کرده و صدایی باکیفیت را با قیمت پایین عرضه کنند. به علاوه، این تراشه مصرف انرژی را نزدیک به ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود ایرباد‌های جدید یک روز کامل بدون نیاز به شارژ کار کنند.
تراشه‌ی QCC3026 به قدری باعث کاهش قیمت ایرباد‌های بی‌سیم خواهد شد که سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز قادر خواهند بود در جعبه‌ی گوشی‌های جدید خود از این نوع ایرباد‌ها قرار دهند. در حال حاضر، شرکت اوپو اعلام کرده است که در اولین ایرباد‌های وایرلس و استریوی خود از تراشه‌ی کوالکام QCX3026 استفاده خواهد کرد. این ایرباد قرار است در جعبه‌ی برخی مدل‌های مشخص از  اوپو فایند ایکس قرار بگیرد. مدل‌های یادشده به پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز خواهند بود.
تراشه‌ی QCC3026 از دستیارهای دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند و این قابلیت با فشار دکمه‌ای که روی ایرباد بی‌سیم قرار می‌گیرد، فعال خواهد شد. این تراشه صدای فرد را به دستیار صوتی و صدای دستیار صوتی را به فرد منتقل خواهد کرد. همچنین سازگاری کامل با فناوری حذف نویز کوالکام یعنی cVc نیز برای این تراشه در نظر گرفته شده است تا صدای پس‌زمینه به منظور فراهم آوردن تجربه‌ای آرام‌تر کاهش پیدا کند.
آنتونی مورای، نایب رئیس ارشد و مدیر کل بخش صدا و موسیقی کوالکام تکنولوژی می‌گوید:
کاربران، مشتاق ایربادهایی هستند که بتوانند تمام طول روز، آن‌ها را در خانه، اداره و همه جا بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کنند. آخرین محصول ما راهکار بی‌سیم فوق‌العاده‌ و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که هم صدای برتری ارائه می‌دهد و هم ارزش خرید بالایی دارد. تراشه‌ی یادشده به مشتریان ما این امکان را می‌دهد که فناوری بی‌سیم واقعی را در اختیار میلیون‌ها خریدار جدید بگذارند. ما از اولین سردمداران توسعه‌ی وایرلس واقعی بودیم و در ادامه‌ی این روند قصد داریم نوآوری هیجان‌انگیز خود را به کارنامه‌ی کاری خود در بخش صدا اضافه کنیم تا پاسخ درخوری به تقاضاهای روزافزون در این بخش داده باشیم.
قرار دادن این حجم از فناوری در فرم‌فکتوری به این کوچکی چالش فناورانه‌ی بزرگی به حساب می‌آید. ما با این راهکار جدید و متفاوت، حتی به تولیدکنندگان گوشی هم کمک می‌کنیم که ایرباد‌های بی‌سیم باکیفیتی را به عنوان لوازم جانبی به محصولات خود اضافه کنند.
شرکت‌هایی که قصد تولید ایربادهای بی‌سیم میان‌رده یا پایین‌رده دارند، در نیمه‌ی دوم سال جاری امکان دسترسی به یک طرح الگو از شرکت‌های طراحی و تولید را خواهند داشت.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا