مقررات یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی اعلام شد

این دوره از جشنواره همچون دوره‌های گذشته در چهار بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشم‌انداز» از 12 تا 16 اسفند 1397 در تهران برگزار خواهد شد.

فیلم‌سازان ایرانی و خارجی می‌توانند از 9 تیر تا 14 آبان 1397 با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی:www.tehran-animafestival.ir ثبت‌نام کنند و زمان انتخاب آثار نیز نیمه اول آذر اعلام شده است.
گزینش آثار بخش مسابقه بر عهده شورایی است که اعضای آن را ستاد جشنواره انتخاب خواهند کرد و دست‌اندرکاران تهیه و تولید آثار این بخش امکان شرکت در ترکیب هیات داوران را نخواهند داشت و همچنین نماینده‌ای از جشنواره بدون داشتن حق رای در نشست‌های هیات داوران حضور دارند.
بر اساس فراخوان این جشنواره، هیات داوران در بخش مسابقه ایران، آثار تولید شده پس از سال 1393 و در بخش مسابقه بین‌الملل، آثار خارجی ساخته شده پس از ژانویه 2015 را مورد داوری قرار خواهند داد.
هیات داوران بخش مسابقه ایران و بین‌الملل جوایزی شامل تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی به فیلم‌های اول تا سوم اهدا خواهند کرد، همچنین تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به بهترین فیلم، کارگردانی، فیلم‌نامه، انیماتور، پایان‌نامه دانشجویی، اثر تلویزیونی، اثر تبلیغی، فیلم تجربی، دستاورد فنی و هنری، فضاسازی، موسیقی، صداگذاری و اثر بلند اختصاص داده می‌شود.
آثار بخش خارج از مسابقه، هم‌ ارزش با آثار بخش مسابقه است و به دلایلی مانند مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه، عضویت یکی از سازندگان در هیات داوری و تکمیل شدن ظرفیت مورد نظر بخش مسابقه، به نمایش در می‌آیند.
بخش «نمایش ویژه» به شیوه غیررقابتی و به منظور فراهم کردن عرصه‌ای پویا برای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار ایرانی در مقایسه با آثار سایر کشورها شکل گرفته و گزیده‌ای از آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی و مروری بر آثار یک مکتب یا سبک ویژه از جمله مواردی است که در این بخش به نمایش گذاشته خواهد شد.
علاوه بر این، نمایش آثار بخش «چشم‌انداز» با تاکید بر جنبه‌های آموزشی و اطلاعاتی، به شیوه غیررقابتی و با گزینش از میان تولیدات کشورهای مختلف صورت می‌پذیرد که در آن پرداختن به موضوع‌هایی مانند معرفی استعدادهای نوپا، تبیین جایگاه پویانمایی در آثار تبلیغی و مروری بر آثار یک فیلم‌ساز مورد توجه قرار می گیرد.
دبیرخانه این جشنواره در مقررات عمومی این فراخوان بر ثبت‌نام از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.tehran-animafestival.ir تاکید و اعلام کرده است که تنها فیلم‌های ارسالی را که کد رهگیری بر روی آنها درج شده است ، می‌پذیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا