ارزش ارزهای دیجیتال از مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار گذشته است

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، بررسی هایی که در این زمینه توسط موسسه سوئیسی کریپتو ولی انجام شده نشان می دهد این رقم نسبت به کل سال ۲۰۱۷ تقریبا دو برابر شده است.

با افزایش اقبال به ارزهای دیجیتال در نقاط مختلف جهان، شرکت های نوپای زیادی به فعالیت در این زمینه پرداخته اند و تلاش می کنند از این طریق به سودهای کلان و بادآورده برسند.

اما نگرانی در مورد ماهیت این نوع ارزها و همین طور دشواری ردگیری نقل و انتقالات مالی بدین شیوه باعث شده تا بسیاری از بانک ها و مسئولان مالی در کشورهای مختلف به گسترش کاربرد ارزهای دیجیتال به دیده شک و تردید بنگرند و استفاده از آنها را در کشورهای خود ممنوع کنند.

در کل سال ۲۰۱۷ ارزش فروش ۵۳۷ نوع ارز دیجیتال بالغ بر ۷ میلیارد دلار بوده است. اما در سال ۲۰۱۸ تنها بعد از گذشت ۵ ماه چنین موفقیتی به دست آمده است. یکی از ارزهای دیجیتال موفق سال ۲۰۱۸ توکن های تلگرام بوده که قبل از عرضه عمومی درآمدی ۱.۷ میلیارد دلاری را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

در میان انبوه ارزهای دیجیتال موجود حدود ۳۰ درصد از آنها موفق بوده اند و تبادلات مالی قابل توجهی از طریق آنها انجام می شود. در ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ آمریکا برترین بازار ارزهای دیجیتال جهان بوده و ارزش مبادلات انجام شده در این حوزه در کشور یادشده به ۱.۱ میلیارد دلار می رسد. در میان کشورهای اروپایی نیز انگلیس با فروش ۵۰۷ میلیون دلاری طی مدت یادشده پیشتاز بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا