راه اندازی مرکز درمان سرطان پوست و سینه در قزوین

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،فرشاد پیله‌چی در بازدید علیرضا آشناگر -معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین- از مجموعه جهاددانشگاهی، به ارائه توضیحاتی درباره بخش‌های مختلف این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در دوره مدیریتی جدید جهاددانشگاهی با هم‌افزایی در کنار مدیران کل استان و مجموعه استانداری بتوانیم توانمندی‌هایمان را به‌درستی ارائه کرده و با مجموعه دولت ارتباط و تعامل دوسویه داشته باشیم.

وی گفت: مجموعه جهاددانشگاهی از سیاست‌گذاران درخواست دارد که با توجه به بضاعت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی این مجموعه مأموریت‌هایی را به ما ابلاغ کنند. با توجه به اینکه مجموعه جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است و بودجه جاری دریافت نمی‌کند؛ می‌کوشد تا با درآمدزایی در حوزه‌های مختلف علمی، درمانی و پژوهشی در امور فرهنگی و اجتماعی برای مردم خدماتی را ارائه دهد.

رئیس جهاددانشگاهی قزوین افزود: جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های خود می‌کوشد با در نظر گرفتن نیازهای استان، طرح‌های علمی را به مسئولین ارائه دهد تا علاوه بر اشتغال‌زایی و کسب درآمد، قدمی روبه‌جلو در بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی استان برداشته شود.
پیله چی در ادامه به فعالیت‌های معاونت آموزشی اشاره و تأکید کرد: یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی ورود به بحث اشتغال است که برای این امر مجموعه جهاد برنامه‌هایی دارد که مصداق عینی خدمت‌رسانی به مردم است، می‌کوشیم ارتباط بین علم و عمل را با برگزاری دوره‌های مهارتی و ایجاد بستر برای ورود فارغ‌التحصیلان به بازار کار برقرار کنیم.

پیله‌چی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی گفت: این مجموعه در حوزه آموزش روی دوره‌هایی تأکید دارد که منجر به اشتغال دانش‌آموختگان شده و ارزش‌افزوده‌ای را برای شاغلان داشته باشد؛ بر همین اساس دوره‌هایی را در مجموعه تعریف می‌کنیم که در صنعت به آن احتیاج باشد.

وی تأکید کرد: مرکز تجاری‌سازی و اشتغال جهاددانشگاهی روی ایده‌های نو در بحث اشتغال سرمایه‌گذاری کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی قزوین در تشریح فعالیت‌های معاونت پژوهشی این مجموعه عنوان کرد: علاوه بر فعالیت در حوزه درمان ناباروری، بانک خون بندناف و آزمایشگاه، به‌تازگی در سه بخش «مرکز جامع توان‌بخشی»، «طب تسکینی» و «مرکز درمان سرطان پوست و سینه» فعالیت‌های جدیدی را آغاز کرده ایم.

وی اعلام کرد: در «مرکز جامع توان‌بخشی» که مربوط به درمان بیماری‌های مغز و اعصاب است علاوه بر استفاده از آب‌درمانی تلاش می‌کنیم که سایر دستگاه‌های موردنیاز را خریداری کرده و در آینده‌ای نزدیک این مرکز را راه‌اندازی کنیم.

پیله‌چی اضافه کرد: می‌کوشیم مرکز «طب تسکینی» که مربوط به آرامش‌بخشی به بیماران سرطانی در روزهای پایان زندگی است و هم‌اکنون تنها در تهران و خراسان رضوی فعالیت دارد را در قزوین راه‌اندازی کنیم، در این راستا در حال راه‌اندازی فاز نخست «پرستاری در منزل» هستیم.

وی اظهار کرد: در حوزه درمان سرطان پوست و سینه با پشتوانه مجوزهای دانشگاه علوم پزشکی قزوین توانسته‌ایم در حوزه غربالگری گام برداریم و در ابتدای امر دستگاه ماموگرافی و سونوگرافی را برای این منظور خریداری کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم کلینیک شیمی‌درمانی را نیز در کنار این مرکز راه‌اندازی کنیم.
    
رئیس جهاددانشگاهی قزوین با اشاره بر لزوم حمایت مسئولان از طرح‌های دانش‌بنیانی که در این مجموعه مطرح می‌شود، یادآور شد: در این راستا این مجموعه نیاز مبرمی به حمایت مسئولان دارد تا طرح‌های ارائه‌شده عملیاتی شوند.

نباید از مدیران و مسئولان اجرایی انتظار فعالیت در حوزه پژوهش را داشت

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در این بازدید گفت: با توجه به ظرفیت علمی – پژوهشی جهاددانشگاهی این مرکز می‌تواند با ارائه طرح‌های علمی تعامل و ارتباط مؤثری با مجموعه استانداری داشته باشد.

علیرضا آشناگر با اشاره به ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی مجموعه جهاددانشگاهی اظهار کرد: این مجموعه با توجه به بضاعت‌هایی که دارد می‌تواند در امر توسعه به‌صورت استانی و ملی مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به ظرفیت مرکز افکارسنجی (ایسپا) جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: نباید از مدیران و مسئولان اجرایی انتظار فعالیت در حوزه پژوهش را داشت بلکه می‌بایستی مجموعه‌هایی مانند جهاد که ظرفیت کار پژوهشی دارند با مدیران اجرایی تعامل و ارتباط مستقیم و مؤثر داشته باشند و اطلاعات پژوهشی خود را در اختیار آنان قرار دهند.

آشناگر با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اجتماعی عنوان کرد: مجموعه استانداری می‌کوشد تا برای حل معضلات اجتماعی قدمی بردارد در این راستا از همه طرح‌هایی که منجر به تحول اجتماعی مثبت خواهد شد استقبال خواهد کرد.

این مسئول مطرح کرد: از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه تحول اجتماعی استقبال می‌کنیم و برای اجرایی شدن این پروژه‌ها نیز اعتباراتی تخصیص یافته است. با توجه به ظرفیت علمی – پژوهشی جهاددانشگاهی این مرکز می‌تواند با ارائه طرح‌های علمی تعامل و ارتباط مؤثری با مجموعه استانداری داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه با تأکید بر لزوم همکاری جهاددانشگاهی با دستگاه‌های نظارتی اظهار کرد: این مجموعه می‌تواند در کارگروه اجتماعی استانداری به‌صورت میهمان عضو شده و در جریان مسائل و معضلات موجود قرار بگیرد تا بتواند همکاری‌های لازم را با مجموعه استانداری داشته باشد.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی می‌بایست با دستگاه‌های خدماتی و امدادی مانند کمیته امداد و بهزیستی همکاری و تعامل بیشتری داشته باشد تا در حوزه‌های درمانی و پژوهشی نیز جمعیت بیشتری را در استان ارائه داده و تمامی گروه‌های هدف را در پوشش خدمات خود قرار دهد.

آشناگر در همین راستا تصریح کرد: اگر جهاددانشگاهی بتواند در حوزه اشتغال به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین شهر که بضاعت و توانایی کافی را ندارند طرحی مدون و علمی را ارائه دهد، مجموعه استانداری از این موضوع استقبال و از این مجموعه حمایت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا