آخرین پیشرفت کارت‌های حافظه محبوب اعلام شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، سازمان SD که یک سازمان غیر انتفاعی است و مسئول تنظیم استانداردهای کارت‌های حافظه SD است، امروز آخرین نسخه از کارت‌های حافظه محبوب SD موسوم به SD 7.0 یا SD Express را معرفی کرد.

این سازمان، حداکثر سرعت انتقال داده کارت‌های حافظه SD را به بیشینه 985 مگابایت بر ثانیه رساند و حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی را به 128 ترابایت افزایش داد.بخشی از مشخصات SD7.0، رابط‌های PCI Express و NVMe برای پشتیبانی از سرعت و ظرفیت مورد نیاز برای برنامه‌های کاربردی بیشتر و مورد درخواست، مانند ضبط و پخش ویدئوهای با کیفیت 8K، دوربین‌های 360 درجه، دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا، دستگاه‌های محاسبه رایانه‌ای، خودروها و پهپادها است.

در حالی که سرعت انتقال داده‌ها برای SD 6.0 در بیشترین حالت، 624 مگابایت بر ثانیه است، ظرفیت ذخیره‌سازی آن به 2 ترابایت محدود می‌شود.

SD Express در ابتدا در کارت‌های حافظه SDUC، SDXC و SDHC یافت خواهد شد که همچنین با دستگاه‌های موجود سازگار است."متس لارسن" تحلیلگر ارشد بازار می‌گوید: بهره‌گیری SD Express از رابط PCIe و NVMe رایج برای ارائه سرعت انتقال سریعتر، یک انتخاب هوشمندانه است، چرا که هر دو پروتکل امروزه در صنعت به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای همه انواع دستگاه‌ها یک انتخاب مناسب است.

"هیرویوکی ساکاموتو" رییس سازمان SD می‌گوید: ما با SD Express یک سطح کاملا جدید از کارت حافظه با پروتکل‌های سریعتر ارائه می‌دهیم. SD 7.0 نوآوری‌های انقلابی را برای نیازهای دستگاه‌های آینده و محتوای برنامه‌های کاربردی غنی و نیازمند سرعت به ارمغان می‌آورد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا